A svéd gyártó filozófiájához hűen első ránézésre semmi különlegeset nem tapasztalunk az újdonság külső vonásait tekintve, azonban tüzetesebb vizsgálat után már feltűnhet a turpisság. A B- és a C-oszlopot speciális krómbevonattal látták el a mérnökök, ami kizárólag az Excellence sajátja. A legnagyobb változásokat persze nem itt tapasztalhatjuk, hanem a kicsinosított utastérben. A legszembetűnőbb a hátsó üléspad lecserélése: a legfinomabb verzióban immár két különálló, hűthető-fűthető bőrfotelt találunk a második sorban – akárcsak az igazi sofőrös autókban. Ez persze még nem minden.
A különálló ülésekhez nagyobb lábtér és hatalmas érintőképernyős multimédiás rendszer is jár, melyről rengeteg funkciót irányíthatnak a hátul ülők. A tejesség kedvéért kihajtható asztalkákat, fűthető és hűthető pohártartókat, beépített hűtőt és az Orrefors által kézzel készített kristálypoharakat is találhatnak az itt helyet foglalók. A gyáriak nem elégedtek meg csupán a látványelemekkel. Mélyebbre ásva még hatékonyabb hangszigetelést, zajszűrő Pirelli abroncsokat és ionizátoros légtisztító rendszert is felfedezhetünk.
Ha naivan azt gondolnánk, hogy ezzel véget ér az extrák sora, akkor tévedünk, hiszen 19 hangszórós Bowers & Wilkins audiorendszer, hangulatvilágítás és akár mindent befedő bőrborítás is elérhető az XC90 Excellence-hez. A hajtásláncokról nem érkeztek hírek, azonban nem lennénk meglepve, ha a legjobban felszerelt variánshoz csak a konnektoros hibrid erőforrást tudnák majd megrendelni a jövőbeli tulajdonosok. A luxusra kihegyezett SUV a hamarosan megnyitó sanghaji autószalonon mutatkozik majd be, ami nem is csoda, hiszen legfőbb piaca Kínában található. Azt azonban egyelőre nem tudni, hogy a világ többi részén is elérhető lesz-e az Excellence változat.