A rangos cím idei legnagyobb nyertese minden kétséget kizáróan a Mercedes–Benz, mely a C osztály Világ év autója győzelme mellett – amely éppen a másik választáson győztes Volkswagen Passatot utasította maga mögé – több kategóriában is ünnepelhetett. A luxusautók között az S osztály Coupe diadalmaskodott, míg a teljesítményorientált jelöltek közül az AMG GT vihette haza a díjat – ezzel háromra növelve a németek idei szobrocskáinak számát.
Persze nem csak ebben a három szegmensben hirdettek győztest: a zöld autók között a BMW i8 hódította el a serleget, méghozzá teljesen megérdemelten. A bajorok hibrid sportautója tesztünkön is bizonyított: egyedülálló képességei és technológiai újításai révén nem sok típus képes versenyezni vele, hiszen nemcsak teljesítménye, hanem hétköznapi használhatósága is igazán dicséretes.
Végül, de nem utolsó sorban a formatervezési kategóriában a franciák meghökkentő vonalakkal operáló négykerekűje, a Citroën C4 Cactus aratta le a babérokat. Az ítészek indoklása szerint az autó olyan, akár egy „lélegzetnyi friss levegő”, mely – egy kis képi csavarral élve – felkavarta az autópiac állóvizét. A COTY Év autója és az Autó Pult Év autója díjkiosztó után tehát a Világ év autója cím is a helyére került, és az eredmények ugyan minden esetben eltérnek valamelyest, a fő csapásirány mindhárom fronton hasonló volt – ami persze nem véletlen.