Ne feledkezzünk meg persze a szintén hetekkel ezelőtt leleplezett vezetéstámogató rendszerekről sem, melyek a legújabb hírek szerint a New York-i autószalonon bemutatkozó RAV4 Hybridben és Lexus RX-ben lesznek majd elérhetők először, méghozzá igencsak jutányos áron. Az anyacégnél Toyota Safety Sense (TSS), a Lexusnál pedig Lexus Safety System+ (LSS+) névre keresztelt csomagot a gyáriak szerint kifejezetten olcsón adják majd, amit az amerikai árakkal már meg is erősítettek nekünk.
Az Egyesült Államokban előbbiért körülbelül 83 ezer, míg utóbbiért nagyságrendileg 138 ezer forintnyi dollárt kérnek majd. Ezek valóban világbajnok értékeknek tűnnek, még ha hazánkba eljutva akár meg is duplázódnak majd. Ugyan egyszer már beszámoltunk róla, hogy mit is kaphatunk majd ezért a pénzért, érdemes felfrissíteni az emlékeinket. A TSS C csomag a japánok kompakt és kisautó-palettájához lesz majd elérhető, és egy ütközésmegelőző rendszert tartalmaz, mely lézeres és kamerás technológiával pásztázza az utat. Ha úgy érzékeli, hogy ütközés várható, akkor először vizuális és hangjelzésekkel figyelmezteti a sofőrt, majd – amennyiben az erre nem reagál – beavatkozik.
Önállóan egyébként körülbelül 30 km/h-val tudja csökkenteni a sebességet az ütközés előtt, így városban akár meg is tudja előzni a balesetet, de legalábbis redukálja a károkat. Ezenkívül a TSS C sávelhagyásra figyelmeztető jelzést és automatikus távolsági fényszórót is kínál majd. Az eggyel magasabb szintű, TSS P csomag a gyártó középkategóriás és magasabb szegmensbeli négykerekűihez lesz elérhető, és az előzőeken felül távolságtartó tempomatot és a gyalogosokra is kiterjesztett baleset-megelőző rendszert foglal majd magába.
Noha a japánok egy kissé lemaradásban vannak a vezetéstámogató és biztonsági rendszerek terén, amennyiben valóban ilyen alacsony áron tudják majd kínálni újonnan bemutatkozó extráikat, úgy gyorsan felzárkózhatnak a konkurensek mellé. Arról nem is beszélve, hogy mindezt akár már a legkisebb modelljeik esetében is megkaphatják a vásárlók.