Amerikai hangulatban frissült a Mitsubishi Outlander

Az elmúlt időszak tanulmányai által kijelölt utat követve frissült fel a Mitsubishi Outlander.

Szabó Péter
2015. 04. 06. 12:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A ráncfelvarrott Outlanderről a New York-i autószalonon hullott le a lepel – ennek megfelelően a képeinken is az amerikai változat szerepel. A különbségek egyébként nem lesznek jelentősek: a fényszórókban odaát kötelezően sárga részeket cseréli le Európa számára a gyártó. Az új megjelenés minden bizonnyal nagyobb népszerűségre számíthat, hiszen kimerészkedve a teljesen semleges komfortzónából az újdonság végre mert valamilyen lenni.

Nemcsak a külcsín, de a belbecs is fejlődött: több részleten is csiszolgattak a mérnökök. Még a „dinamikus pajzs” névre hallgató új frontnak is haszna van, fokozza ugyanis az autó passzív biztonságát. A fényszórók opcionálisan LED-es technikával bírnak, hátul pedig már szériában is ilyen lámpatesteket találunk. Emellett a mérnökök fokozták a karosszéria merevségét, áthangolták a futóművet és az elektrohidraulikus kormányzást.

A csendesebb utazás érdekében számos ponton gazdagabban bántak a szigetelőanyaggal, és innentől kezdve zajszigetelő szélvédőt és hátsó ablaküveget tesznek az Outlanderbe. Emellett a fokozatmentes automata váltót is továbbfejlesztették, amely hatékonyabb működést, jobb nyomatékátadást és dinamikusabb viselkedést ígér.

Belül áttervezett kormánykerék, megújult üléskárpit és műszerfali betét fogad.

A tágas belső térbe kérhetünk harmadik üléssort: a két leghátsó ülést hosszabb fejtámlával látták el a tervezők, melynek köszönhetően magasabb személyek kényelmesebben foglalhatnak helyet itt, emellett pedig mostantól egyszerűbb lesz a felnyitásuk/ledöntésük. Fontos újdonság a Mitsubishi új központi navigációs rendszere (MMCS), mellette pedig immár garázsnyitóval ellátott, automatikusan sötétedő belső tükör is elérhető a típushoz.

A frissítés tehát az Outlander minden pontját érinti a hajtásláncokon kívül. A motorkínálatban tehát marad a 150 lóerős, kétliteres, benzines szívómotor (elsőkerék-hajtással, ötfokozatú kézi váltóval, vagy összkerékhajtással, CVT váltóval), és a kizárólag összkerékhajtással elérhető 2,2 literes dízel, opcionálisan hatfokozatú, bolygóműves automatával. Az innovatív felhasználók számára pedig továbbra is rendelkezésre áll majd a konnektorról tölthető PHEV verzió. A friss Outlander európai premierjére valószínűleg a szeptemberi frankfurti autószalonig kell várni – ezt követően még az idén megérkezik a kereskedésekbe a típus.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.