A négyajtós legújabb kiadása a típushoz eddig is elérhető extrák ízlésesen összeválogatott csomagját kínálja. Az Edition modellekért hozzávetőlegesen egymilliós pluszt kell kifizetni – de valójában ilyen kedvező áron még sosem lehetett a miénk egy új Panamera. Az új változatok ugyanis azt tartalmazzák, amit egyébként is valószínűleg az összes vásárló kért volna a négyajtóshoz.
A jelképesnek mondható pluszért kapunk parkolóradart előre-hátra, tolatókamerával, dinamikus lengéscsillapítás-szabályozást, 19 colos Panamera Turbo II kerekeket színes középső résszel, Bose hangrendszert, kétszínű, részben bőr kárpitozást, ülésfűtést, dombornyomott Porsche emblémát a fejtámlákba, bi-xenon fényszórókat, Edition feliratú küszöböket, okosabb szervokormányt és navigációs rendszert. Mindez eddig 3,5 millió forintunkba került, vagyis az árelőny kétmillió forint.
Mindez persze apró figyelmességnek tűnik a Panamera legolcsóbb változatának 27,5 milliós árát tekintve, de az Edition kivitel segítségének köszönhetően már listaáron is 30 millió forint alatt maradhatunk egy tetszetős konfigurációval. Teljesítményben pedig az alapverzió sem szűkölködik: a 3,6 literes, V6-os szívómotor – a fülnek meglehetősen kellemes dallamok kíséretében – 310 lóerőt és 400 Nm nyomatékot szorít ki magából, ami az opcionális rajtautomatikával 6,0 másodperces 0–100-as sprintre és 259 km/h-s végsebességre elegendő.
A hétsebességes, dupla kuplongos PDK váltó ráadásként viszonylag hatékonyan továbbítja a teljesítményt a hátsó kerekekre: a nem éppen friss fejlesztésű erőforrás 8,5 literes vegyes gyári étvággyal rendelkezik. Az Edition paletta viszonylag egyszerű: a beszálló modellt körülbelül 1,6 millió forint ellenében fejelhetjük meg összkerékhajtással, illetve még dízel verzióra voksolhatunk.
Utóbbi szintén 1,6 milliós kiadás, melyért 300 lóerős, háromliteres, V6-os turbódízelt kapunk, a benzinessel megegyező menetteljesítményekkel. Hozzá viszont kényelmesebb, ám komótosabb hatfokozatú bolygóműves automata váltó kapcsolódik. A kulturálatlanabb működésért 1750-es fordulattól elérhető 650 Nm nyomaték kárpótol, a tetemes felárat pedig 6,4 l/100 km-es vegyes gyári fogyasztással próbálhatjuk apasztani. A Panamera Edition modellek triója már rendelhető, az első példányok június magasságában érkeznek meg gazdájukhoz.