Árelőnnyel vihető haza a Porsche Panamera

Prémium márkáknál nem illik akciózni. Árelőnyről és kedvezményről már lehet beszélni.

Szabó Péter
2015. 04. 02. 12:02
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A négyajtós legújabb kiadása a típushoz eddig is elérhető extrák ízlésesen összeválogatott csomagját kínálja. Az Edition modellekért hozzávetőlegesen egymilliós pluszt kell kifizetni – de valójában ilyen kedvező áron még sosem lehetett a miénk egy új Panamera. Az új változatok ugyanis azt tartalmazzák, amit egyébként is valószínűleg az összes vásárló kért volna a négyajtóshoz.

A jelképesnek mondható pluszért kapunk parkolóradart előre-hátra, tolatókamerával, dinamikus lengéscsillapítás-szabályozást, 19 colos Panamera Turbo II kerekeket színes középső résszel, Bose hangrendszert, kétszínű, részben bőr kárpitozást, ülésfűtést, dombornyomott Porsche emblémát a fejtámlákba, bi-xenon fényszórókat, Edition feliratú küszöböket, okosabb szervokormányt és navigációs rendszert. Mindez eddig 3,5 millió forintunkba került, vagyis az árelőny kétmillió forint.

Mindez persze apró figyelmességnek tűnik a Panamera legolcsóbb változatának 27,5 milliós árát tekintve, de az Edition kivitel segítségének köszönhetően már listaáron is 30 millió forint alatt maradhatunk egy tetszetős konfigurációval. Teljesítményben pedig az alapverzió sem szűkölködik: a 3,6 literes, V6-os szívómotor – a fülnek meglehetősen kellemes dallamok kíséretében – 310 lóerőt és 400 Nm nyomatékot szorít ki magából, ami az opcionális rajtautomatikával 6,0 másodperces 0–100-as sprintre és 259 km/h-s végsebességre elegendő.

A hétsebességes, dupla kuplongos PDK váltó ráadásként viszonylag hatékonyan továbbítja a teljesítményt a hátsó kerekekre: a nem éppen friss fejlesztésű erőforrás 8,5 literes vegyes gyári étvággyal rendelkezik. Az Edition paletta viszonylag egyszerű: a beszálló modellt körülbelül 1,6 millió forint ellenében fejelhetjük meg összkerékhajtással, illetve még dízel verzióra voksolhatunk.

Utóbbi szintén 1,6 milliós kiadás, melyért 300 lóerős, háromliteres, V6-os turbódízelt kapunk, a benzinessel megegyező menetteljesítményekkel. Hozzá viszont kényelmesebb, ám komótosabb hatfokozatú bolygóműves automata váltó kapcsolódik. A kulturálatlanabb működésért 1750-es fordulattól elérhető 650 Nm nyomaték kárpótol, a tetemes felárat pedig 6,4 l/100 km-es vegyes gyári fogyasztással próbálhatjuk apasztani. A Panamera Edition modellek triója már rendelhető, az első példányok június magasságában érkeznek meg gazdájukhoz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.