Sőt, nemrégiben végre megcsodálhattuk a végleges NSX-et, illetve lerántották a leplet az igazán izgalmasnak ígérkező Civic Type R-ről is – és akkor a pletykák szerint hamarosan érkező S1000-ről még szót sem ejtettünk. Most azonban kiváló roadsterük, az S2000 utódja került terítékre.
Noha egyelőre a japánok semmilyen hivatalos információt nem voltak hajlandók megosztani a nagyközönséggel, a legtöbb hírforrás egyöntetűen állítja, hogy érkezik a nyitott tetejű sportautó utódja, ráadásul nem is akárhogyan. A pletykák szerint az NSX által megindított hibrid vonalon szeretnének továbbhaladni a Honda mérnökei, ami bizony igazán izgalmas végeredményt hozhatna az S2000 esetében – habár ezzel egy teljesen más autó születhet majd.
A találgatások szerint egy négyhengeres turbós erőforrás kerülne a motortérbe, mely a hátsó kerekeket hajtaná, míg két elektromotor az első tengelyt támadná. Ezzel az S2000 összkerékhajtásúvá – és valószínűleg középmotorossá – válna, míg rövidebb távon akár teljesen elektromos utazásra is képes lenne. Így tehát az eddig roadster S2000 elbúcsúzhat identitásától, és egy középmotoros sportautó születhet újjá belőle, mely az NSX kistestvéreként léphet színre.
A bennfentesek már azt is tudni vélik, hogy két erőforrás verseng a helyért: a Civic Type R némileg visszafojtott 2,0 literes szerkezete, és a japánok vadonatúj 1,5 literes turbósa. Mindkét változat esetében minimum 300 lóerős teljesítményre számíthatunk, melyekhez hozzájönne még az elektromotorok ereje is, ezzel jóval felülmúlva az elődöt. A rajongók szívébe a végső döfést az összkerékhajtás után valószínűleg a hétsebességes dupla kuplungos automata váltó megjelenése okozná, pedig a hírek szerint ez váltja majd a manuális szerkezetet.
Arról egyelőre nincs hír, hogy mikorra készülhet el – ha egyáltalán valaha elkészül – az új generációs S2000, azonban annyi biztos, hogy összkerékhajtás és automata váltó ide vagy oda, a Honda mérnökei ki fogják hozni a maximumot a négykerekűből, és nem fognak csalódást okozni. Habár akik egy pehelysúlyú roadstert várnak a japánoktól, azoknak érdemes lehet inkább az S1000 felé fordulniuk.