Bemutatkozott a Cadillac zászlóshajója, a CT6

Bár hazánkban nem elérhető a Cadillac, tőlünk nyugatabbra hivatalosan is hozzájuthatunk a gyártmányaihoz.

Kenéz Tibor
2015. 04. 03. 19:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A New York-i autószalonon be is mutatkozik a gyártó legnagyobb luxusszedánja, a CT6, melyről a világháló révén máris rengeteg részletet megtudhattunk. A kocsi nemcsak méreteivel, de formáival is felhívja magára a figyelmet. Noha a Cadillac legfőbb, szögletes ismertetőjegyeit ezúttal is megtalálhatjuk, a rendkívül dinamikus, mégis egyszerű vonalak, a hatalmas hűtőrács és a különlegesen kialakított ledes fényszórók igazán egyedivé varázsolják az autót. A gyáriak szerint a CT6 teljesen új irányból közelíti meg a luxuskategóriát.

Igencsak figyelemreméltó méretekkel rendelkezik a típus: 5184 milliméter hosszú, 1879 milliméter széles és 1472 milliméter magas, a tengelytáv 3106 milliméterre rúg. Ezekkel a számokkal az újdonság felülmúlja a nagy ellenfeleket, mint a Mercedes-Benz S osztály, a 7-es BMW és éppen az Audi A8. Ezzel együtt nem lesz könnyű dolga, hiszen a Mercedes vadonatúj zászlóshajója után a BMW is idén mutatja be nagy újdonságát, s az Audira sem kell már túl sokat várnunk.

Noha a külső rendkívül fontos ebben a kategóriában is, ami talán még többet nyom a latban, az az utastérben kínált luxus mértéke. Ennek megfelelően a legfinomabb anyagokkal, látványos formákkal és modern multimédiás rendszerrel látták el a CT6-ot. Utóbbit egy 10,2 hüvelykes, nagy felbontású kijelzőn tudjuk vezérelni. Az anyagokra visszatérve egy pillanatra: különleges bőrhuzatokat, egzotikus fabetéteket és akár karbon díszítőelemeket is kérhetünk az utastérbe. Ebben a szegmensben nem számít igazán kirívónak, de érdemes megemlíteni a rendkívül fejlett és kényelmes hátsó üléseket, melyeket minden irányban elektromosan állíthatunk, s tudnak masszírozni, fűteni és hűteni is. Természetesen négyzónás klíma is elérhető, mely külön kompresszorral képes minden üléspozícióhoz egyéni hőmérsékletet biztosítani.

A gyáriak egyelőre nem szerették volna minden puskaporukat ellőni, de azt azért elárulták, hogy akár vezeték nélküli telefontöltőt és 4G lte-netelérhetőséget is kérhetünk. A multimédiás rendszert az Audi megoldásához hasonlóan érintőpad segítségével is tudjuk majd kezelni.

Amennyiben megrendelik a vevők az első ülések háttámlájából elővarázsolható, 10 hüvelykes képernyővel rendelkező szórakoztató rendszert, úgy a középső kartámaszról tudják kezelni, valamint usb- és hdmi-bemenetet is itt találhatunk. Ahogyan arról már beszámoltunk, a CT6-ban mutatkozik majd be a világ első 34 hangszórós audiorendszere is, mely a Bose-tól érkezik, és a legvadabb igényeket is kielégíti.

A CT6 a legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági rendszereknek sincs híján természetesen. 360 fokos kamerarendszer, hőképet biztosító éjjellátó, automata parkolórendszer és önálló fékezésre is képes – autókra és gyalogosokra egyaránt figyelő – baleset-megelőző rendszer is található benne. Ezek mellett az olyan, manapság már hétköznapinak mondható extrák, mint például az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető és a holttérfigyelő rendszer természetesen mind-mind elérhető.

A motorháztető alatt egyelőre csak három benzinmotort találhatunk, ami a konkurensek kiváló dízeljei mellett bizony sovány lehet, noha a 2,0 literes négyhengeres turbós a 269 lóerejével nyújthat némi vigaszt az alacsony fogyasztás, a kulturált járás és a jó menetteljesítmények ígéretével. A következő lépcsőt a 3,6 literes V6-os szívómotor jelenti, mely 340 lóerővel ostromolja a kerekeket, a legerősebb verzió egyelőre a 3,0 literes ikerturbós V6-os, mely 405 ló erejét préseli ki magából. A későbbiekben minden bizonnyal további erőforrásokat is elérhetővé tesz majd a Cadillac. Mindhárom szerkezethez alapáron nyolcfokozatú automata váltó jár, melyhez akár intelligens összkerékhajtást is párosíthatunk.

A CT6 az Omega nevű, nagyrészt alumíniumból készült platformra épül, aminek köszönhetően a gyáriaknak sikerült 1,7 tonna alá szorítani a hatalmas autó tömegét. Ezzel átlagosan 200 kilogrammot ver rá a Mercedes S osztályra, amivel alátámasztja a Cadillac állítást, miszerint ez az egyik legkönnyebb és legmozgékonyabb kocsi a kategóriában.

A Cadillac tehát nem vette félvállról a feladatot, és igazán ütőképes autót hozott össze – legalábbis ami a puszta tulajdonságokat illeti. A detroit-hamtramcki üzemben készülő újdonság valódi képességei nyilván csak a gyakorlatban derülnek ki, kíváncsian várjuk, hogy segítségével sikerül-e jobban megvetnie a lábát a márkának a mi kontinensünkön.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.