A New York-i autószalonon be is mutatkozik a gyártó legnagyobb luxusszedánja, a CT6, melyről a világháló révén máris rengeteg részletet megtudhattunk. A kocsi nemcsak méreteivel, de formáival is felhívja magára a figyelmet. Noha a Cadillac legfőbb, szögletes ismertetőjegyeit ezúttal is megtalálhatjuk, a rendkívül dinamikus, mégis egyszerű vonalak, a hatalmas hűtőrács és a különlegesen kialakított ledes fényszórók igazán egyedivé varázsolják az autót. A gyáriak szerint a CT6 teljesen új irányból közelíti meg a luxuskategóriát.
Igencsak figyelemreméltó méretekkel rendelkezik a típus: 5184 milliméter hosszú, 1879 milliméter széles és 1472 milliméter magas, a tengelytáv 3106 milliméterre rúg. Ezekkel a számokkal az újdonság felülmúlja a nagy ellenfeleket, mint a Mercedes-Benz S osztály, a 7-es BMW és éppen az Audi A8. Ezzel együtt nem lesz könnyű dolga, hiszen a Mercedes vadonatúj zászlóshajója után a BMW is idén mutatja be nagy újdonságát, s az Audira sem kell már túl sokat várnunk.
Noha a külső rendkívül fontos ebben a kategóriában is, ami talán még többet nyom a latban, az az utastérben kínált luxus mértéke. Ennek megfelelően a legfinomabb anyagokkal, látványos formákkal és modern multimédiás rendszerrel látták el a CT6-ot. Utóbbit egy 10,2 hüvelykes, nagy felbontású kijelzőn tudjuk vezérelni. Az anyagokra visszatérve egy pillanatra: különleges bőrhuzatokat, egzotikus fabetéteket és akár karbon díszítőelemeket is kérhetünk az utastérbe. Ebben a szegmensben nem számít igazán kirívónak, de érdemes megemlíteni a rendkívül fejlett és kényelmes hátsó üléseket, melyeket minden irányban elektromosan állíthatunk, s tudnak masszírozni, fűteni és hűteni is. Természetesen négyzónás klíma is elérhető, mely külön kompresszorral képes minden üléspozícióhoz egyéni hőmérsékletet biztosítani.
A gyáriak egyelőre nem szerették volna minden puskaporukat ellőni, de azt azért elárulták, hogy akár vezeték nélküli telefontöltőt és 4G lte-netelérhetőséget is kérhetünk. A multimédiás rendszert az Audi megoldásához hasonlóan érintőpad segítségével is tudjuk majd kezelni.
Amennyiben megrendelik a vevők az első ülések háttámlájából elővarázsolható, 10 hüvelykes képernyővel rendelkező szórakoztató rendszert, úgy a középső kartámaszról tudják kezelni, valamint usb- és hdmi-bemenetet is itt találhatunk. Ahogyan arról már beszámoltunk, a CT6-ban mutatkozik majd be a világ első 34 hangszórós audiorendszere is, mely a Bose-tól érkezik, és a legvadabb igényeket is kielégíti.
A CT6 a legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági rendszereknek sincs híján természetesen. 360 fokos kamerarendszer, hőképet biztosító éjjellátó, automata parkolórendszer és önálló fékezésre is képes – autókra és gyalogosokra egyaránt figyelő – baleset-megelőző rendszer is található benne. Ezek mellett az olyan, manapság már hétköznapinak mondható extrák, mint például az adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető és a holttérfigyelő rendszer természetesen mind-mind elérhető.
A motorháztető alatt egyelőre csak három benzinmotort találhatunk, ami a konkurensek kiváló dízeljei mellett bizony sovány lehet, noha a 2,0 literes négyhengeres turbós a 269 lóerejével nyújthat némi vigaszt az alacsony fogyasztás, a kulturált járás és a jó menetteljesítmények ígéretével. A következő lépcsőt a 3,6 literes V6-os szívómotor jelenti, mely 340 lóerővel ostromolja a kerekeket, a legerősebb verzió egyelőre a 3,0 literes ikerturbós V6-os, mely 405 ló erejét préseli ki magából. A későbbiekben minden bizonnyal további erőforrásokat is elérhetővé tesz majd a Cadillac. Mindhárom szerkezethez alapáron nyolcfokozatú automata váltó jár, melyhez akár intelligens összkerékhajtást is párosíthatunk.
A CT6 az Omega nevű, nagyrészt alumíniumból készült platformra épül, aminek köszönhetően a gyáriaknak sikerült 1,7 tonna alá szorítani a hatalmas autó tömegét. Ezzel átlagosan 200 kilogrammot ver rá a Mercedes S osztályra, amivel alátámasztja a Cadillac állítást, miszerint ez az egyik legkönnyebb és legmozgékonyabb kocsi a kategóriában.
A Cadillac tehát nem vette félvállról a feladatot, és igazán ütőképes autót hozott össze – legalábbis ami a puszta tulajdonságokat illeti. A detroit-hamtramcki üzemben készülő újdonság valódi képességei nyilván csak a gyakorlatban derülnek ki, kíváncsian várjuk, hogy segítségével sikerül-e jobban megvetnie a lábát a márkának a mi kontinensünkön.