Bemutatkozott a Peugeot sporthibridje, a 308 R HYbrid

A Peugeot már régóta szemez egy sportos kompakt megalkotásának lehetőségével.

Kenéz Tibor
2015. 04. 18. 14:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal még nagyobbat álmodtak a franciák, és ígéretüket betartva, az elektronok segítségét bevetve elkészítették a 308 R HYbrid jelzésű tanulmányautót. Az újdonság már első ránézésre is jóval agresszívabb, mint akármelyik eddig elkészített 308-as, amit többek között annak köszönhet, hogy a formatervezők nem voltak restek bevetni a tavalyi Quartz crossover-koncepción már egyszer elsütött megoldásokat. Hiába a kategóriabeli eltérés, a kompakton bizony kifejezetten jól mutatnak a hatalmas légbeömlők, az új hűtőrács és a rendkívül széles kerékjárati ívek, az alattuk helyet foglaló 19 colos keréktárcsákkal együtt.

Az autó másik sarkalatos pontja a Peugeot legújabb, koncepcióautóknál bevett szokása, a kétszínű fényezés. Ezúttal azonban a piros helyett a kék színt használták, míg a fekete részeken most is matt fényezést köszönthetünk, mely a hátul is igencsak nagyra húzott légbeömlőkkel párosítva ütős elegyet alkot. Noha az utastérről nem osztottak meg velünk fotókat, a cikkünkben is megtekinthető rövid videón felsejlő részletek arról árulkodnak, hogy a sportos kiegészítőkön és a kormányváltón kívül nemigen történt változás.

 

Noha a külcsínre sem lehet panaszunk, az R HYbrid legérdekesebb részleteit a lemezek alatt találjuk – ahol szintén közösködik a Quartzcal. Ahogyan már a bevezetőben említettem, a 270 lóerős R nem volt elég a franciáknak, azonban arra senki nem számított, hogy az oroszlános márka egy konnektorról tölthető hibriddel kívánja majd fokozni az izgalmakat. Márpedig így tettek a gyáriak, és nem kevesebb mint 500 lóerőt és 730 Nm-t préseltek ki az 1,6 literes turbós benzinesből és a hozzá kapcsolódó két elektromotorból.

A kompaktok szegmensében kiemelkedő teljesítményt a kiváló THP motor RCZ R-ből ismert 271 lóerős változatából, valamint a villanyos erőforrások egyenként 115 tagú méneséből hozták össze. Utóbbiak ráadásul külön-külön tengelyen helyezkednek el, ezzel lehetővé téve az összkerékhajtást. A 308 R HYbrid így akár 4 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, és meg sem áll egészen az elektronikusan korlátozott 250 km/h-s végsebességig, miközben mindössze 70 g szén-dioxidot bocsát ki magából kilométerenként. Ez egyébként körülbelül 3 liter/100 kilométeres fogyasztásnak felel meg – nyilván csak addig, amíg az akkumulátorok teljesen fel vannak töltve.

A keményebb sportautókkal versengő kompakt egyébként képes megzabolázni az erejét, ugyanis a sofőr egy négyállású kapcsolón keresztül állíthatja be, hogy éppen mekkora teljesítményre van szüksége. A sokatmondó hot lap (magyarra fordítva gyorskör) mód aktiválásával a teljes armadát, tehát mind az 500 vadlovat csatasorba állítja az R HYbrid, míg a track (versenypálya) esetében ez a szám 400-ra csökken, hogy ne legyen vége olyan korán a mókának. Természetesen a hétköznapi használatra, sőt a spórolásra is gondoltak a mérnökök: előbbi esetében a road (utcai) üzemmód áll rendelkezésünkre 300 lóerővel, míg utóbbinál a ZEV állásba kapcsolva próbálja csak a hátsó elektromotort használni a rendszer, az elsőt pedig csak nagyobb gázadáskor aktiválja.

A Peugeot tehát nem viccel: a 308 R HYbrid hajtáslánca egy rendkívül előremutató koncepció a franciáktól, melyet a sorozatgyártásban is szívesen látnánk, akár a márka nagyobb modelljeiben is. Noha ebben a formában szinte biztosan nem láthatjuk majd viszont a sportkompaktot, egy hasonló hibrid hajtáslánc felhasználásával bizony okozhatna meglepetéseket a sportos 308 a kategóriájában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.