Ezúttal még nagyobbat álmodtak a franciák, és ígéretüket betartva, az elektronok segítségét bevetve elkészítették a 308 R HYbrid jelzésű tanulmányautót. Az újdonság már első ránézésre is jóval agresszívabb, mint akármelyik eddig elkészített 308-as, amit többek között annak köszönhet, hogy a formatervezők nem voltak restek bevetni a tavalyi Quartz crossover-koncepción már egyszer elsütött megoldásokat. Hiába a kategóriabeli eltérés, a kompakton bizony kifejezetten jól mutatnak a hatalmas légbeömlők, az új hűtőrács és a rendkívül széles kerékjárati ívek, az alattuk helyet foglaló 19 colos keréktárcsákkal együtt.
Az autó másik sarkalatos pontja a Peugeot legújabb, koncepcióautóknál bevett szokása, a kétszínű fényezés. Ezúttal azonban a piros helyett a kék színt használták, míg a fekete részeken most is matt fényezést köszönthetünk, mely a hátul is igencsak nagyra húzott légbeömlőkkel párosítva ütős elegyet alkot. Noha az utastérről nem osztottak meg velünk fotókat, a cikkünkben is megtekinthető rövid videón felsejlő részletek arról árulkodnak, hogy a sportos kiegészítőkön és a kormányváltón kívül nemigen történt változás.
Noha a külcsínre sem lehet panaszunk, az R HYbrid legérdekesebb részleteit a lemezek alatt találjuk – ahol szintén közösködik a Quartzcal. Ahogyan már a bevezetőben említettem, a 270 lóerős R nem volt elég a franciáknak, azonban arra senki nem számított, hogy az oroszlános márka egy konnektorról tölthető hibriddel kívánja majd fokozni az izgalmakat. Márpedig így tettek a gyáriak, és nem kevesebb mint 500 lóerőt és 730 Nm-t préseltek ki az 1,6 literes turbós benzinesből és a hozzá kapcsolódó két elektromotorból.
A kompaktok szegmensében kiemelkedő teljesítményt a kiváló THP motor RCZ R-ből ismert 271 lóerős változatából, valamint a villanyos erőforrások egyenként 115 tagú méneséből hozták össze. Utóbbiak ráadásul külön-külön tengelyen helyezkednek el, ezzel lehetővé téve az összkerékhajtást. A 308 R HYbrid így akár 4 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet, és meg sem áll egészen az elektronikusan korlátozott 250 km/h-s végsebességig, miközben mindössze 70 g szén-dioxidot bocsát ki magából kilométerenként. Ez egyébként körülbelül 3 liter/100 kilométeres fogyasztásnak felel meg – nyilván csak addig, amíg az akkumulátorok teljesen fel vannak töltve.
A keményebb sportautókkal versengő kompakt egyébként képes megzabolázni az erejét, ugyanis a sofőr egy négyállású kapcsolón keresztül állíthatja be, hogy éppen mekkora teljesítményre van szüksége. A sokatmondó hot lap (magyarra fordítva gyorskör) mód aktiválásával a teljes armadát, tehát mind az 500 vadlovat csatasorba állítja az R HYbrid, míg a track (versenypálya) esetében ez a szám 400-ra csökken, hogy ne legyen vége olyan korán a mókának. Természetesen a hétköznapi használatra, sőt a spórolásra is gondoltak a mérnökök: előbbi esetében a road (utcai) üzemmód áll rendelkezésünkre 300 lóerővel, míg utóbbinál a ZEV állásba kapcsolva próbálja csak a hátsó elektromotort használni a rendszer, az elsőt pedig csak nagyobb gázadáskor aktiválja.
A Peugeot tehát nem viccel: a 308 R HYbrid hajtáslánca egy rendkívül előremutató koncepció a franciáktól, melyet a sorozatgyártásban is szívesen látnánk, akár a márka nagyobb modelljeiben is. Noha ebben a formában szinte biztosan nem láthatjuk majd viszont a sportkompaktot, egy hasonló hibrid hajtáslánc felhasználásával bizony okozhatna meglepetéseket a sportos 308 a kategóriájában.