Bemutatkozott a vadonatúj Lexus SUV, az RX

A New York-i autószalon megnyitotta kapuit, ahol a Lexus fontos újdonságot mutatott be.

Vajda János
2015. 04. 08. 5:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A típus formaterve az NX kistestvér receptje alapján készült – hogy az autó szebb lett-e vagy sem, azt mindenki döntse el maga, szerintünk előnyére változott a típus, bár a „dupla, egymással szembefordított trapéz” hűtőrács mérete már erős túlzás. A negyedik generációs luxus SUV természetesen a divatnak megfelelően LED-es fényszórókat kapott. Az utastérben egy új, 12,3 colos kijelzővel operáló multimédiás/navigációs rendszert találunk, opcionálisan pedig színes vetített kijelző (head-up display) jelent meg a kínálatban.

Az osztott hátsó üléstámlákat elektromosan tudjuk előredönteni. Újdonságként 11,6 colos képernyőkkel felszerelt hátsó szórakoztató rendszert is kérhetnek a leendő vásárlók. A motorkínálatot egy V6-os benzines és egy hibrid változat alkotja. Az RX 350-et egy 3,5 literes benzinmotor hajtja, 306 lóerővel, az erőt pedig nyolcfokozatú automata váltó továbbítja a négy kerékhez. Az RX 450h hibrid modell szintén egy 3,5 literes V6-ost használ primer hajtásként, kombinált csúcsteljesítménye pedig szintén 300 lóerő.

Nemcsak az RX szériánál, de a Lexusnál is újdonságként jelent meg az adaptívan változtatható felfüggesztés (AVS): a rendszer folyamatosan figyeli a körülményeket és elektronikusan állítja a csillapítást a kormányszög, a sebesség és néhány egyéb tényező figyelembevételével, így optimalizálja a komfortot és a kezelhetőséget. Ezzel egyidejűleg kisebb karosszériadőléssel számolhatunk.

A Lexus többi modelljéhez hasonlóan az RX sorozatnál is megjelenik az F SPORT sportos felszereltség, ami agresszívebb lökhárítókat és küszöböket, 20 colos kerekeket, egyedi F SPORT műszeregységet és néhány egyéb sportos kiegészítőt kap. Az F SPORT kivitelnél szériában jár a karosszéria dőlését mérséklő adaptív felfüggesztés, ami sportosabb viselkedést eredményez, továbbá az üzemmódkapcsoló, ami szériában Eco, Normal és Sport állásokat kínál, bővül egy Sport+ állással.

A Lexus RX magyarországi premierjével, piacra kerülésével és árazásával kapcsolatban egyelőre nem rendelkezünk információkkal, de bizonyára rövidesen okosabbak leszünk. Annyi bizonyos, hogy még idén megjelenik a hazai kereskedésekbe is a Lexus nagy SUV-ja, ami vélhetően (pontosabban remélhetőleg) nem lesz drágább a kifutó modellnél.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.