A típus formaterve az NX kistestvér receptje alapján készült – hogy az autó szebb lett-e vagy sem, azt mindenki döntse el maga, szerintünk előnyére változott a típus, bár a „dupla, egymással szembefordított trapéz” hűtőrács mérete már erős túlzás. A negyedik generációs luxus SUV természetesen a divatnak megfelelően LED-es fényszórókat kapott. Az utastérben egy új, 12,3 colos kijelzővel operáló multimédiás/navigációs rendszert találunk, opcionálisan pedig színes vetített kijelző (head-up display) jelent meg a kínálatban.
Az osztott hátsó üléstámlákat elektromosan tudjuk előredönteni. Újdonságként 11,6 colos képernyőkkel felszerelt hátsó szórakoztató rendszert is kérhetnek a leendő vásárlók. A motorkínálatot egy V6-os benzines és egy hibrid változat alkotja. Az RX 350-et egy 3,5 literes benzinmotor hajtja, 306 lóerővel, az erőt pedig nyolcfokozatú automata váltó továbbítja a négy kerékhez. Az RX 450h hibrid modell szintén egy 3,5 literes V6-ost használ primer hajtásként, kombinált csúcsteljesítménye pedig szintén 300 lóerő.
Nemcsak az RX szériánál, de a Lexusnál is újdonságként jelent meg az adaptívan változtatható felfüggesztés (AVS): a rendszer folyamatosan figyeli a körülményeket és elektronikusan állítja a csillapítást a kormányszög, a sebesség és néhány egyéb tényező figyelembevételével, így optimalizálja a komfortot és a kezelhetőséget. Ezzel egyidejűleg kisebb karosszériadőléssel számolhatunk.
A Lexus többi modelljéhez hasonlóan az RX sorozatnál is megjelenik az F SPORT sportos felszereltség, ami agresszívebb lökhárítókat és küszöböket, 20 colos kerekeket, egyedi F SPORT műszeregységet és néhány egyéb sportos kiegészítőt kap. Az F SPORT kivitelnél szériában jár a karosszéria dőlését mérséklő adaptív felfüggesztés, ami sportosabb viselkedést eredményez, továbbá az üzemmódkapcsoló, ami szériában Eco, Normal és Sport állásokat kínál, bővül egy Sport+ állással.
A Lexus RX magyarországi premierjével, piacra kerülésével és árazásával kapcsolatban egyelőre nem rendelkezünk információkkal, de bizonyára rövidesen okosabbak leszünk. Annyi bizonyos, hogy még idén megjelenik a hazai kereskedésekbe is a Lexus nagy SUV-ja, ami vélhetően (pontosabban remélhetőleg) nem lesz drágább a kifutó modellnél.