Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy az alvázat, a formatervet és néhány mechanikai részletet leszámítva teljesen átalakult a modell az idők folyamán, hiszen a Mercedes mindvégig igyekezett tartani a lépést az adott kor követelményeivel, így számtalanszor frissítette a G-t, ami mind a mai napig meglepő népszerűségnek örvend, gyakorlatilag kijelenthető, hogy igazi kultuszautó, s egyben a gazdagok játékszere – főleg a bivalyerős és méregdrága motorokkal.
Már számos hírt hallhattunk azzal kapcsolatban, hogy a G gyártása rövidesen befejeződhet, ami, valljuk meg, nem csoda, hiszen egyszer minden szép történet véget ér – lassan a Land Rover Defender is beadja a derekát, a végtelenségig nem lehet húzni egy-egy aggastyán presztízsautó gyártását. Viszont még mielőtt bárki is temetné a G-t, az autó köszöni, jól van, sőt újabb frissítésekre és motorokra számíthatunk.
Például a V8-as benzines G500 – ami egy igazi ínyencfalat – megkapja a márka legmodernebb, 4 literes, kétturbós V8-asát, vagyis azt az erőforrást, ami például a Mercedes–AMG GT motorházteteje alatt is dolgozik. A G-ben kissé kevésbé lesz kihegyezve állítólag a jószág: a hírek szerint körülbelül 420 lóerőt sajtolnak ki belőle a mérnökök, ami még így is több a leköszönő 5,5 literes szívó V8-as 387 tagú ménesénél. Az új szív már teljesíti az Euro 6-os előírásokat.
A következő G osztályról egyelőre vajmi kevés információnk van, azonban a hírek szerint 2017-ben fog piacra lépni, és nem meglepő módon sokkal fejlettebb lesz. A trendeknek megfelelően jelentős tömegcsökkenésre is számítunk, állítólag közel 400 kilóval lesz könnyebb az ősnél. Persze a kiváló terepképességek továbbra is elsődleges szerepet kaptak, s vélhetően a formaterv is hasonlítani fog a közel 4 évtizedet kihúzó G-ére.