A motorokat illetően továbbra is nagy a hallgatás, de annyit már hivatalosan megerősítettek, hogy az egyik „egy fejlett, nagy teljesítményű négyhengeres”, míg a másik egy Ferraritól származó, hathengeres benzines turbómotor lesz, amit kimondottan az Alfa Romeo számára alakítanak át. A gyár egyébként évi 200 000 erőforrás előállítását tervezi, amelyhez modellek is szükségesek – így már biztos, hogy hihetünk a pletykáknak és az elkövetkező néhány évben végre megérkezik a 159-es utódja.
Miközben hivatalos oldalról szűkszavú a gyártó, a sorozatos kiszivárgások következtében részben nyílt kártyákkal játszanak. A friss hírek közül talán a legfontosabb, hogy ezúttal már egy rendezvényhez kötötték a jövő évi bemutató időpontját. Igaz, a milánói expó májustól egészen októberig tart, így pontos dátumot nehéz lenne megállapítani, de a legtöbb forrás szerint júniusban leplezhetik majd le az újdonságot, mely a 3-as BMW, a Mercedes–Benz C-osztály és az Audi A4 ellenfeleként léphet piacra – ezzel feljebb pozicionálva magát elődjénél. Az erősítésre pedig szüksége van a márkának, amely az elmúlt években mindössze a 4C-vel tudott kitűnni.
Ahhoz, hogy a márka típusai magasabb szintre lépjenek, nemcsak minőségi javulásra, hanem a modellek teljesítményének növelésére is szükség van, amit egy 2,9 literes V6-os erőforrással biztosítanának a gyáriak. A közvetlen befecskendezéssel és két turbóval ellátott szerkezet egyébként a Ferrari által a Maseratinak fejlesztett 3,0 literes egységre épül, így nem meglepő, hogy a legkomolyabb változata akár 480 lóerővel is szolgálhat majd – többek között ez a motor készül majd Termoliban. A másik pedig a pletykák szerint az 1,8 literes turbómotor továbbfejlesztett változata lesz 180 és 330 lóerő közötti teljesítménnyel.
Természetesen a kategóriában igencsak fontos dízelmotor sem maradhatott ki az újdonságok közül. Ez az erőforrás egy 2,2 literes négyhengeres turbós lesz, mely a 135 és 210 lóerő közötti sávban biztosít majd ellátást az Alfa Romeo palettája számára. Bár nagyobb öngyulladósról egyelőre nincsenek pontos információk, pletykák szerint az olaszok egy 3,0 literes V6-os elkészítését is tervbe vették már, mely a Maseratikban használatos szerkezetek áthangolásából születne meg. Ez a motor egyébként a 275 és 340 lóerő közötti teljesítményszintekkel lenne választható, amivel valóban a teljes spektrumban le lenne fedve a márka kínálata, legyen szó akár dízel, akár benzines változatokról.
A Fiat-csoport tehát nagyon is komolyan veszi az Alfa Romeóval kapcsolatos terveit, melyeknek legfőbb célja a márka prémium kategóriába emelése lehet, amihez kiváló kezdetet nyújthat a fent említett erőforrások bemutatása. Kíváncsian várjuk, végül mennyit sikerül véghezvinniük ebből a vadonatúj középkategóriás jövő nyári bemutatójáig.