Ferrari-génekkel erősít be az Alfa Romeo

Sergio Marchionne Fiat-vezér bejelentette, a Termoliban lévő gyárat választották ki a két új motor számára.

Szabó Péter
2015. 04. 11. 6:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A motorokat illetően továbbra is nagy a hallgatás, de annyit már hivatalosan megerősítettek, hogy az egyik „egy fejlett, nagy teljesítményű négyhengeres”, míg a másik egy Ferraritól származó, hathengeres benzines turbómotor lesz, amit kimondottan az Alfa Romeo számára alakítanak át. A gyár egyébként évi 200 000 erőforrás előállítását tervezi, amelyhez modellek is szükségesek – így már biztos, hogy hihetünk a pletykáknak és az elkövetkező néhány évben végre megérkezik a 159-es utódja.

Miközben hivatalos oldalról szűkszavú a gyártó, a sorozatos kiszivárgások következtében részben nyílt kártyákkal játszanak. A friss hírek közül talán a legfontosabb, hogy ezúttal már egy rendezvényhez kötötték a jövő évi bemutató időpontját. Igaz, a milánói expó májustól egészen októberig tart, így pontos dátumot nehéz lenne megállapítani, de a legtöbb forrás szerint júniusban leplezhetik majd le az újdonságot, mely a 3-as BMW, a Mercedes–Benz C-osztály és az Audi A4 ellenfeleként léphet piacra – ezzel feljebb pozicionálva magát elődjénél. Az erősítésre pedig szüksége van a márkának, amely az elmúlt években mindössze a 4C-vel tudott kitűnni.

Ahhoz, hogy a márka típusai magasabb szintre lépjenek, nemcsak minőségi javulásra, hanem a modellek teljesítményének növelésére is szükség van, amit egy 2,9 literes V6-os erőforrással biztosítanának a gyáriak. A közvetlen befecskendezéssel és két turbóval ellátott szerkezet egyébként a Ferrari által a Maseratinak fejlesztett 3,0 literes egységre épül, így nem meglepő, hogy a legkomolyabb változata akár 480 lóerővel is szolgálhat majd – többek között ez a motor készül majd Termoliban. A másik pedig a pletykák szerint az 1,8 literes turbómotor továbbfejlesztett változata lesz 180 és 330 lóerő közötti teljesítménnyel.

Természetesen a kategóriában igencsak fontos dízelmotor sem maradhatott ki az újdonságok közül. Ez az erőforrás egy 2,2 literes négyhengeres turbós lesz, mely a 135 és 210 lóerő közötti sávban biztosít majd ellátást az Alfa Romeo palettája számára. Bár nagyobb öngyulladósról egyelőre nincsenek pontos információk, pletykák szerint az olaszok egy 3,0 literes V6-os elkészítését is tervbe vették már, mely a Maseratikban használatos szerkezetek áthangolásából születne meg. Ez a motor egyébként a 275 és 340 lóerő közötti teljesítményszintekkel lenne választható, amivel valóban a teljes spektrumban le lenne fedve a márka kínálata, legyen szó akár dízel, akár benzines változatokról.

A Fiat-csoport tehát nagyon is komolyan veszi az Alfa Romeóval kapcsolatos terveit, melyeknek legfőbb célja a márka prémium kategóriába emelése lehet, amihez kiváló kezdetet nyújthat a fent említett erőforrások bemutatása. Kíváncsian várjuk, végül mennyit sikerül véghezvinniük ebből a vadonatúj középkategóriás jövő nyári bemutatójáig.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.