A sanghaji autószalonon azonban ismét szóba jött a tanulmányautó, ráadásul ezúttal már félreérthetetlen ígéretekkel szolgáltak a gyáriak. Emlékeink felfrissítése céljából érdemes néhány szót szentelni a tavaly bemutatott R400 képességeire. Nevéből adódóan nem nehéz kikövetkeztetni, hogy az autó 400 lóerőből gazdálkodik, amelyet egy 2,0 literes, négyhengeres turbós erőforrás biztosít számára. Mindez 450 Nm kíséretében gyorsítja az autót mind a négy keréken keresztül. A koncepcióautóról készült fotókon egy manuális váltót láthatunk, azonban a gyáriak egy hatfokozatú DSG automatát emlegettek már az akkori sajtóanyagokban is.
Nem nehéz elképzelni, hogy a legnagyobb literteljesítményű motor címére törő kétliteressel mire lehet képes a Golf, hiszen már a 300 lóerőt teljesítő, normál R verzió is 4,9 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra (automataváltóval). Az izgalmas rész azonban csak most következik: a Volkswagen erőforrásokért felelős vezetője, Heinz-Jakob Neusser kijelentette, hogy hamarosan már szériagyártásban is találkozhatunk a jelenleg fejlesztési fázisban lévő autóval – márpedig neki feltétel nélkül hihetünk.
Noha ennél többet egyelőre nem osztott meg a sajtó képviselőivel a vezető, a legtöbb hírforrás szerint a németek még a tanulmányautó 400 lóerejénél is hússzal többet szeretnének kicsikarni a szériaváltozatot hajtó motorból – amely a négykerekű elnevezésére is hatással lehet. Ez a 450 Nm-es csúcsnyomaték növekedését is jelentheti, ami bizony már gondot okozhatna a hatsebességes DSG váltónak is. Ebben az esetben a szerkezet megerősített változata kerülhet az autóba, azonban az sem kizárt, hogy a németek már bejelentett, ám egyelőre még fejlesztés alatt álló, nagy teljesítményű erőforrásokhoz tervezett 10 sebességes automataváltóját használják majd fel.
Ugyan a négykerekű legizgalmasabb része kétségkívül a lemezek alatt található, a gyáriak minden bizonnyal a formatervet is izgalmasabbá varázsolhatják majd. Míg a GTI változat piros, az R pedig kék díszítőelemeket visel magán, addig az R400 tanulmány zöld részletekkel gazdagodott, ezek azonban nem biztos, hogy szériában is megmaradnak majd. Annyit azért biztosra vehetünk, hogy a R változatból kiinduló koncepció agresszív aerodinamikai elemei a sorozatgyártásban is megjelennek majd. Természetesen a fékeket is a magasabb teljesítményhez igazítják majd a mérnökök.
Az autó bemutatkozásának pontos idejét egyelőre nem ismerjük, azonban a legoptimistább becslések szerint akár már az őszi frankfurti autószalonon leránthatják róla a leplet, ráadásul a hírek szerint nem csak egy limitált kiadásról lesz szó. A Volkswagen tehát rendesen oda szeretne pirítani a konkurenseknek, hiszen ezzel minden eddigi sportkompaktot jócskán felülmúlhat majd a Golf – beleértve a konszernen belüli ellenfelét, az Audi RS3-at is. Az árakról egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy a gyáriak szeretnék 15 millió forint alatt tartani az alapárat, amivel nemcsak teljesítményben, de az árcédulát tekintve is utolérné a prémium konkurenseket a legvadabb Golf.