Így teljesít az európai Ford Mustang – íme az adatok

A kocsival kapcsolatban a pontos teljesítményadatokat és menettulajdonságokat eddig homály fedte.

Kenéz Tibor
2015. 04. 29. 13:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most hivatalos videókon mutatják be nekünk a kifejezetten az öreg kontinens számára készülő változatokat. Az 5,0 literes V8-asból 421 lóerőt és 530 newtonmétert hoztak ki a gyáriak, a 2,3 literes EcoBoost szerkezet pedig 317 lóerőt és 432 newtonmétert mozgósít a sofőr parancsára.

A Ford belgiumi tesztközpontjában elvégzett mérések alapján a nyolchengeressel mindössze 4,8 másodpercet vesz igénybe a 0–100-as sprint, a vegyes fogyasztási adat 100 kilométerenként 13,5 literre adódik, 299 g/km-es szén-dioxid kibocsátással. A kisebb turbós vonatkozó adatai sorrendben 5,8 másodperc, 8 l/100 km és 179 g/km, így szinte csak a szívmelengető V8-as rotyogás billentheti a nagyobbik motor felé a mérleg nyelvét.

Fontos megemlíteni, hogy a méréseket mindkét változat esetében a kupé karosszériaváltozattal és hatfokozatú kézi váltóval végezték. A magasabb európai igények kielégítése végett az összes ide érkező Mustang alapból fel van szerelve az Amerikában extraként elérhető Teljesítmény csomaggal, melyhez nagyobb fékek és hatékonyabb hűtőrendszer tartozik. A sofőrök négyféle vezetési módból választhatnak – normál, sport+, pályamód, havas-nedves üzemmód –, s egy kis plusz pénzért rajtautomatika is elérhető.

Az Európába érkező példányok egyébként kifejezetten magas alapfelszereltséggel rendelkeznek, hiszen a 19 hüvelykes keréktárcsákat, a kilenc hangszórós audiorendszert, az érintőképernyős Sync2 multimédiás rendszert és a hátsó diffúzort mind szériában kapják.

A hazai árakról beszámoló írásunkban részletesebben is olvashatnak a felszereltségről és az extrákról.

Az újdonságra egyébként már több mint 2200 előrendelés érkezett Európában, és az amerikaiak ígérete szerint a kiszállítások már júliusban megkezdődnek, így nem kell már sokat várni az autóra. Reményeink szerint a nyár folyamán az első tesztautók is befutnak majd a hazai importőrhöz, így első kézből számolhatunk majd be a Mustang képességeiről.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.