A japánok által csak a leggyorsabb elsőkerekesként aposztrofált Civic Type R-hez pedig már a lélektani, 10 millió forintos határ alatt is hozzájuthatnak a vásárlók. Pontosan 9,94 millió forintot kell leszurkolni a kasszánál, hogyha a megvadított kompakttal szeretnénk hazatérni – igaz, amennyiben metálfényt is szeretnénk, további 125 ezerrel nő az árcédulán szereplő érték, ezzel átlépve a 8 számjegyű összegek világába.
Mielőtt még valaki azt gondolná, hogy ezért a pénzért csak egy fapados változatot kaparinthatunk meg, le kell szögeznünk, hogy az alapáras Type R bizony komoly felszereltségi listával büszkélkedhet. Így például nem kell plusz összegeket kiadnunk a kulcs nélküli nyitásért és indításért, a Honda Connect rendszerért, a tolatókameráért, a városi vészfékezőért és a LED-es fényszórókért sem. Persze annak sem kell aggódnia, aki még ennél is jobban teletömött autóba szeretne beszállni.
A GT Pack ugyanis 750 ezer forintos felár ellenében kapható meg, és olyan opciókat tartalmaz, mint például az automata ablaktörlő és távolsági fényszóró, a kétzónás klíma, a navigációs rendszer, a 8 hangszórós audiorendszer, az elektromosan behajtható külső és fényre sötétedő belső tükrök, a különböző vezetéstámogató rendszerek, vagy éppen az első/hátsó parkolóradar.
A legdrágább Civic Type R – metálfénnyel együtt – 10 815 000 forintba kerül, ami bizony igencsak jutányosnak mondható a 310 lóerős teljesítmény tekintetében. Mindezt nem is kell sokáig taglalni, hiszen az olyan szintén elsőkerékhajtású – néhány esetben jóval lassabb – ellenlábasok, mint a Ford Focus ST, a Volkswagen Golf GTI, az Opel Astra OPC, a Renault Mégane RS vagy éppen a Seat Leon Cupra hasonlóan felextrázva nem sokkal olcsóbbak, sőt, sok esetben akár jóval drágábbak is.
Közülük egyébként egyedül a spanyol képes lépést tartani a Hondával – már ami a 0–100-as sprintet illeti.
A legvadabb Civicről egyéb érdekes információk is napvilágot láttak: a Honda új fejlesztésű 2,0 literes VTEC erőforrása a sportkompaktba beépítve városban 9,4, országúton 6,1, míg vegyes használatban 7,3 liter üzemanyagot vesz magához a gyáriak szerint 100 kilométeren. Továbbá az autó súlyára is fény derült, mely teletankolva, kiviteltől függően 1382 és 1397 kilogramm közé esik. Egy kellemetlenebb meglepetéssel is szolgált a Honda a jövőbeli tulajok számára: hiába az ötajtós kivitel, a Type R csupán négy személy befogadására képes hivatalosan.