Már 10 milllió alatt hazavihető a Honda Civic Type R

Immáron hazánkban is beárazva várja a vásárlókat a brutális teljesítménnyel bíró újdonság.

Kenéz Tibor
2015. 04. 11. 11:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A japánok által csak a leggyorsabb elsőkerekesként aposztrofált Civic Type R-hez pedig már a lélektani, 10 millió forintos határ alatt is hozzájuthatnak a vásárlók. Pontosan 9,94 millió forintot kell leszurkolni a kasszánál, hogyha a megvadított kompakttal szeretnénk hazatérni – igaz, amennyiben metálfényt is szeretnénk, további 125 ezerrel nő az árcédulán szereplő érték, ezzel átlépve a 8 számjegyű összegek világába.

Mielőtt még valaki azt gondolná, hogy ezért a pénzért csak egy fapados változatot kaparinthatunk meg, le kell szögeznünk, hogy az alapáras Type R bizony komoly felszereltségi listával büszkélkedhet. Így például nem kell plusz összegeket kiadnunk a kulcs nélküli nyitásért és indításért, a Honda Connect rendszerért, a tolatókameráért, a városi vészfékezőért és a LED-es fényszórókért sem. Persze annak sem kell aggódnia, aki még ennél is jobban teletömött autóba szeretne beszállni.

A GT Pack ugyanis 750 ezer forintos felár ellenében kapható meg, és olyan opciókat tartalmaz, mint például az automata ablaktörlő és távolsági fényszóró, a kétzónás klíma, a navigációs rendszer, a 8 hangszórós audiorendszer, az elektromosan behajtható külső és fényre sötétedő belső tükrök, a különböző vezetéstámogató rendszerek, vagy éppen az első/hátsó parkolóradar.

 

A legdrágább Civic Type R – metálfénnyel együtt – 10 815 000 forintba kerül, ami bizony igencsak jutányosnak mondható a 310 lóerős teljesítmény tekintetében. Mindezt nem is kell sokáig taglalni, hiszen az olyan szintén elsőkerékhajtású – néhány esetben jóval lassabb – ellenlábasok, mint a Ford Focus ST, a Volkswagen Golf GTI, az Opel Astra OPC, a Renault Mégane RS vagy éppen a Seat Leon Cupra hasonlóan felextrázva nem sokkal olcsóbbak, sőt, sok esetben akár jóval drágábbak is.

Közülük egyébként egyedül a spanyol képes lépést tartani a Hondával – már ami a 0–100-as sprintet illeti.
A legvadabb Civicről egyéb érdekes információk is napvilágot láttak: a Honda új fejlesztésű 2,0 literes VTEC erőforrása a sportkompaktba beépítve városban 9,4, országúton 6,1, míg vegyes használatban 7,3 liter üzemanyagot vesz magához a gyáriak szerint 100 kilométeren. Továbbá az autó súlyára is fény derült, mely teletankolva, kiviteltől függően 1382 és 1397 kilogramm közé esik. Egy kellemetlenebb meglepetéssel is szolgált a Honda a jövőbeli tulajok számára: hiába az ötajtós kivitel, a Type R csupán négy személy befogadására képes hivatalosan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.