A ledes fényszórókat a nagyobb testvérekével ellentétben ezúttal szinte teljesen vízszintesen helyezték el, így a különleges hűtőráccsal és az agresszív részletekkel igazán egyedi képet alkotnak. Profilból és hátulról már valamivel nagyobb az összhang a nagytestvér GLE Coupéval, noha a fénytesteket összekötő krómcsík ezúttal hiányzik. A koncepciós részletek sem maradhattak el, mint például a kipufogók érdekes elhelyezése, a 21 hüvelykes felnik, a rejtett kilincsek és a látványos formájú visszapillantók – ezektől a sorozatgyártásban valószínűleg el kell majd búcsúznunk. Az autó egyébként 4,73 méter hosszú, 2 méter széles és 1,6 méter magas, a tengelytávja 2,83 méter.
A koncepcióautó motorterében a C450 AMG Sportból már ismert 3,0 literes dupla turbós V6-os biztosítja a – talán nem is annyira szükséges – erőt. Az erőforrás 367 lóerőt és 517 newtonmétert présel ki magából, melyet a legújabb 9G-tronic automata váltója juttat el mind a négy kerékhez. A menetteljesítmények tekintetében egyelőre nem nyilatkoztak a gyáriak, de nem esik nehezünkre elhinni a sajtóanyagban ígért letaglózó gyorsulást.
A GLC Coupé egyébként – ahogyan azt a nagyobb testvér koncepcióváltozata esetében is tapasztaltuk – a tanulmányautós elemek levetésével sem fog sokat változni, így a hamarosan érkező, és ami a frontrészt illeti: valószínűleg hasonló formákkal operáló GLC után nem sokkal akár érkezhet is a sorozatgyártású változat. Az előrejelzések szerint minderre akár már jövő év vége felé sor kerülhet, tehát a BMW X4-nek az X6-tal ellentétben nem lesz egynemzedéknyi előnye a Mercedesszel szemben.