Megérkezett a frissített Seat Alhambra

A Volkswagen-konszern tagjaként a Seat modelljei általában az anyavállalat típusainak alapjaira épülnek.

Kenéz Tibor
2015. 04. 18. 18:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jóból persze a spanyol versenyző sem maradhatott ki, így nem sokkal testvére után ő is megújult – noha csodára ebben az esetben sem kell számítanunk. Ezúttal tehát a Seaton volt a sor, hogy megújítsa saját családi modelljét, amelyre nemrég sor is került. Az ötletekért nem mentek messzire: az autó a német testvér mintájára alig-alig változott. A legnagyobb újdonságokat ebben az esetben is a motorháztető alatt találjuk, de azért ne szaladjunk ennyire előre.

A külcsín tekintetében csupán formaságokról beszélhetünk: az első légbeömlőn leheletfinom változtatásokat vélhetünk felfedezni, míg fénytestek ezentúl teljesen LED-es technikával is kérhetők. Ezeken kívül csupán néhány friss kiegészítőt köszönthetünk, mint például az új keréktárcsák. Az utastérben szintén a Sharan lett a követendő példa, így például lecserélték a volánt, kicserélték a középkonzoli kezelőszerveket és látványosabb, krómszínű betéteket tettek elérhetővé.

A legnagyobb változtatásokat a lemezek alatt hajtották végre a gyáriak, ahol szinte a teljes motorpalettát lecserélték – immáron kizárólag Euro 6-os erőforrásokra. Meglepetésre azonban ezúttal sem kell számítani: az Alhambra egytől egyig ugyanazokat a szerkezeteket kapta meg, amik a Sharanba is bekerültek. Dízelfronton csupán egy 2,0 literes motor teljesít szolgálatot, igaz, rögtön három (115, 150 és 184 lóerő) teljesítményszinten. Benzinesekből két TSI érhető el: az 1,4 literes 150, míg a 2,0 literes 220 lóerővel kívánja elcsábítani a vásárlók szívét.

Ahogyan már említettem, a teljes paletta teljesíti a jelenleg érvényben lévő uniós előírásokat, és az alapáron hatsebességes manuális váltók helyett a leggyengébb dízel kivételével az összes szerkezethez elérhető a kiváló, dupla kuplungos DSG is. Azt talán már meg sem kell említenünk, hogy az új erőforrások jóval takarékosabbak is – a gyáriak szerint átlagosan 15 százalékkal.

Természetesen a technológiai fejlődés sem maradhatott el, így például a frissített Alhambra már a márka legújabb, Easy Connect névre hallgató multimédiás/navigációs rendszerével érkezik, de ezentúl alapáron jár az automata vészfékrendszer is. Az opciós lista is bővült: immár holttérfigyelő és adaptív felfüggesztés is elérhető. Az árakról egyelőre nincs hivatalos információ, de nagy valószínűséggel a jelenlegi változathoz hasonló összegekkel számolhatunk majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.