A jóból persze a spanyol versenyző sem maradhatott ki, így nem sokkal testvére után ő is megújult – noha csodára ebben az esetben sem kell számítanunk. Ezúttal tehát a Seaton volt a sor, hogy megújítsa saját családi modelljét, amelyre nemrég sor is került. Az ötletekért nem mentek messzire: az autó a német testvér mintájára alig-alig változott. A legnagyobb újdonságokat ebben az esetben is a motorháztető alatt találjuk, de azért ne szaladjunk ennyire előre.
A külcsín tekintetében csupán formaságokról beszélhetünk: az első légbeömlőn leheletfinom változtatásokat vélhetünk felfedezni, míg fénytestek ezentúl teljesen LED-es technikával is kérhetők. Ezeken kívül csupán néhány friss kiegészítőt köszönthetünk, mint például az új keréktárcsák. Az utastérben szintén a Sharan lett a követendő példa, így például lecserélték a volánt, kicserélték a középkonzoli kezelőszerveket és látványosabb, krómszínű betéteket tettek elérhetővé.
A legnagyobb változtatásokat a lemezek alatt hajtották végre a gyáriak, ahol szinte a teljes motorpalettát lecserélték – immáron kizárólag Euro 6-os erőforrásokra. Meglepetésre azonban ezúttal sem kell számítani: az Alhambra egytől egyig ugyanazokat a szerkezeteket kapta meg, amik a Sharanba is bekerültek. Dízelfronton csupán egy 2,0 literes motor teljesít szolgálatot, igaz, rögtön három (115, 150 és 184 lóerő) teljesítményszinten. Benzinesekből két TSI érhető el: az 1,4 literes 150, míg a 2,0 literes 220 lóerővel kívánja elcsábítani a vásárlók szívét.
Ahogyan már említettem, a teljes paletta teljesíti a jelenleg érvényben lévő uniós előírásokat, és az alapáron hatsebességes manuális váltók helyett a leggyengébb dízel kivételével az összes szerkezethez elérhető a kiváló, dupla kuplungos DSG is. Azt talán már meg sem kell említenünk, hogy az új erőforrások jóval takarékosabbak is – a gyáriak szerint átlagosan 15 százalékkal.
Természetesen a technológiai fejlődés sem maradhatott el, így például a frissített Alhambra már a márka legújabb, Easy Connect névre hallgató multimédiás/navigációs rendszerével érkezik, de ezentúl alapáron jár az automata vészfékrendszer is. Az opciós lista is bővült: immár holttérfigyelő és adaptív felfüggesztés is elérhető. Az árakról egyelőre nincs hivatalos információ, de nagy valószínűséggel a jelenlegi változathoz hasonló összegekkel számolhatunk majd.