A leginkább a két évvel ezelőtti változatra hajazó újdonság a tavalyi rendkívül különleges roadster után visszatér a háromajtós felépítéshez. A részleteket nehéz lenne szavakba önteni, de azt hiszem, a képek beszélnek helyettem is: az autó minden porcikájából a sportosság és az agresszivitás sugárzik, kezdve a vékonyra húzott lámpáktól a hatalmas légterelőkön át egészen az óriási diffúzorig és kidörgőkig.
Ami még a külcsínnél is sokkal fontosabb, azok az autó menettulajdonságai – noha sajnos mindezek csak papíron léteznek. A hatékony tömegcsökkentésnek és az óriási teljesítménynek köszönhetően az autó 2,5 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt képes felmutatni, ami a legkeményebb sportautóknak is becsületére válna. A másik fontos jellemzője a szerényen csak GTI Supersport Vision Gran Turismo névre keresztelt autónak az a rendkívül alacsony súlypont, mely a versenypályán nagy előnyt jelent.
Ha már szó esett a teljesítményről: a motortérben található VR6 TSI erőforrásból 503 lóerőt szorítottak ki a mérnökök, melyhez 665 Nm-es csúcsnyomaték társul. Mindezt egy 7-sebességes dupla kuplungos automata váltón keresztül juttatja el az autó az aszfaltra, méghozzá a Volkswagen 4MOTION összkerékhajtásán keresztül. Nem meglepő tehát, hogy a négykerekű 3,6 másodperc alatt futja meg a 0–100-as sprintet, és meg sem áll egészen a 300 km/h feletti végsebességig.
A lenyűgöző képességeket sajnos ezúttal is csak az autós körökben közismert Gran Turismo nevű konzoljátékban próbálhatjuk majd ki, noha a Wöthi-tónál tartott rendezvény kedvéért azért életnagyságban is elkészítik a németek az autót, amit talán a tavalyi változathoz hasonlóan majd itthon is megtekinthetünk az őszi hungaroringi Volkswagen-találkozón.