Nagy lábakon halad a sorozatgyártás felé az Audi Prologue

Az Audi Prologue most nagy lábakon folytatja útját a sorozatgyártás felé.

Szabó Péter
2015. 04. 19. 11:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A sanghaji autószalonon bemutatkozó koncepció továbbra is távol áll a gyártástól, de a formái folyamatosan finomodnak, láthatóvá téve a jövő Audi-modelljeinek vonalait. Az 5,13 méter hosszú Allroad egyébként 77 milliméterrrel magasabb, mint a korábban bemutatkozott Avant, receptjében viszont vajmi keveset változott. A meglehetősen széles modell belső terében négy ülés és még több kijelző fogad minket. A személyre szabható vezető előtti műszercsoportot és a központi kijelzőt már ismerjük, de a műszerfalba ágyazva ezúttal az utas előtt is külön képernyő van, miközben egy felső és egy további középső kijelző szintén információkkal bombázhat minket.

Ezek után furcsa lett volna, ha hátra nem jut a multimédiás túlkínálatból: a két különálló ülés vendégei a középkonzol OLED-kijelzőjén állíthatják az üléseket, a klímát, vagy éppen a rádiót. A lézeres mátrix fényszórók mögé ezúttal nem dízel-, hanem benzinmotor került. A sorozatgyártásból ismerős négyliteres, V8-as biturbó egység munkáját a nyolcfokozatú bolygóműves automataváltóval összeépített elektromotor segíti. A rendszer összteljesítménye 734 lóerő és 900 Nm nyomaték, amely az összkerékhajtásnak köszönhetően 3,5 másodperces 0-100-as sprinttel ruházza fel az óriási testet.

Mivel konnektoros hibridről beszélünk, meglehetősen alacsony, 2,4 literes gyári fogyasztást kapunk, amelyet csak akkor tudunk elérni, ha kihasználjuk az 54 kilométeres elektromos hatótávot (és ha nem számoljuk hozzá az áram esetleges költségét). A 14,1 kWh-s akkucsomag egyébként megegyezik a korábbi tanulmányéval, így előfordulhat, hogy a szériagyártásban is hasonló értékre számíthatunk. Újdonságként viszont AWC-vel, azaz Audi vezeték nélküli töltéssel is rendelhetjük az autót, amely az akkuk szuflájának induktív gyarapítását teszi lehetővé.

A dinamikáról az alumíniumkarosszéria tömegcsökkentése is gondoskodik, de az adaptív légrugózás, valamint a változó áttételű kormányművel kombinált összkerékkormányzás sem rossz ómen. Ha mégis baj történne, hatalmas karbon-kerámia fékek gondoskodnak a szuperautós teljesítmény megzabolázásáról. A sorozatgyártás ezúttal is utópia – a Prologue-ra inkább technikai demonstrációként illik gondolni, melynek néhány részlete visszaköszön majd a végleges modellekben is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.