A divatos négyajtós kupéfelépítés vélhetően enyhül majd a sorozatgyártásig, de tény, hogy a jelenlegi Phaeton népszerűtlenségének oka a visszafogottság volt (igaz, sokak szemében éppen ezért vált kedveltté is). A C Coupe GTE méretei elárulják a kategóriáját: 1930 mm-es szélessége és 3 méter fölé nyúló tengelytávja még az Audi A7-nek is alaposan fölé kínál.
Belül ehhez mérten bőséges a térkínálat, amelyen legfeljebb négy személy osztozhat. A letisztult képbe a minőségi anyagok, a fa és a bőr bőséges alkalmazása, valamint a vezető előtt, a műszerfalon és az első ülések háttámláiban található kijelzők hoznak változatosságot. A formákat érdemes jól megnézni, hiszen több részlet minden bizonnyal ismerős lesz a szériagyártású második generációs Phaeton 2018-as bemutatkozásakor. A koncepció manapság divatos konnektoros hibridként kívánja leküzdeni a kompromisszumokat. Ebben egy kétliteres, benzines turbómotor és a hozzá kapcsolódó nyolcfokozatú bolygóműves automataváltóba épített elektromotor segíti.
A 210 és 124 lóerős erőforrások együttes teljesítménye 245 lóerő, melyhez már a pincéből 500 Nm nyomaték társul. A széria közeli hajtáslánc lítium-ionos akkumulátorai 50 km-es elektromos hatótávval ruházzák fel a nagy kupét, amelyet kihasználva rövidebb távon valóra is válthatjuk a gyári 2,3 literes fogyasztást. Ennek megtartásához viszont nem árt gyakran tölteni – ha ezt elmulasztjuk, úgy inkább az 5 literes vegyes átlag a reális, amennyiben vissza tudjuk fogni a jobb lábunkat. Ha azonban a gázpedált lelkesen tapossuk, akkor 8,6 másodperces 0-100-as sprint és 232 km/h-s végsebesség lehet a jutalmunk – ennél az adatok alapján jobbra számítanánk az elsőkerék-meghajtású modelltől.
A Volkswagen tervei a felfelé lépegetéssel egyelőre ködösek, hiszen teljesen nem lenne célszerű rálépni az Audi lábára. Az viszont nagyon is elképzelhető, hogy a Phaeton utódlásánál az eddigi utat elhagyják, így az is meglehet, hogy a C Coupé-tanulmány szolidabb verziója fog kigördülni majd a drezdai „üveggyárból”.