Óriáskupéval hangol a következő Phaetonra a Volkswagen

A sanghaji autószalonra nagykupé-tanulmánnyal készült a Volkswagen.

Szabó Péter
2015. 04. 20. 8:37
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A divatos négyajtós kupéfelépítés vélhetően enyhül majd a sorozatgyártásig, de tény, hogy a jelenlegi Phaeton népszerűtlenségének oka a visszafogottság volt (igaz, sokak szemében éppen ezért vált kedveltté is). A C Coupe GTE méretei elárulják a kategóriáját: 1930 mm-es szélessége és 3 méter fölé nyúló tengelytávja még az Audi A7-nek is alaposan fölé kínál.

Belül ehhez mérten bőséges a térkínálat, amelyen legfeljebb négy személy osztozhat. A letisztult képbe a minőségi anyagok, a fa és a bőr bőséges alkalmazása, valamint a vezető előtt, a műszerfalon és az első ülések háttámláiban található kijelzők hoznak változatosságot. A formákat érdemes jól megnézni, hiszen több részlet minden bizonnyal ismerős lesz a szériagyártású második generációs Phaeton 2018-as bemutatkozásakor. A koncepció manapság divatos konnektoros hibridként kívánja leküzdeni a kompromisszumokat. Ebben egy kétliteres, benzines turbómotor és a hozzá kapcsolódó nyolcfokozatú bolygóműves automataváltóba épített elektromotor segíti.

A 210 és 124 lóerős erőforrások együttes teljesítménye 245 lóerő, melyhez már a pincéből 500 Nm nyomaték társul. A széria közeli hajtáslánc lítium-ionos akkumulátorai 50 km-es elektromos hatótávval ruházzák fel a nagy kupét, amelyet kihasználva rövidebb távon valóra is válthatjuk a gyári 2,3 literes fogyasztást. Ennek megtartásához viszont nem árt gyakran tölteni – ha ezt elmulasztjuk, úgy inkább az 5 literes vegyes átlag a reális, amennyiben vissza tudjuk fogni a jobb lábunkat. Ha azonban a gázpedált lelkesen tapossuk, akkor 8,6 másodperces 0-100-as sprint és 232 km/h-s végsebesség lehet a jutalmunk – ennél az adatok alapján jobbra számítanánk az elsőkerék-meghajtású modelltől.

A Volkswagen tervei a felfelé lépegetéssel egyelőre ködösek, hiszen teljesen nem lenne célszerű rálépni az Audi lábára. Az viszont nagyon is elképzelhető, hogy a Phaeton utódlásánál az eddigi utat elhagyják, így az is meglehet, hogy a C Coupé-tanulmány szolidabb verziója fog kigördülni majd a drezdai „üveggyárból”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.