A prémiummodellek gyűjtőneve is ismert már egy ideje: Vignale utónévvel lépnek piacra a magasabbra pozicionált Fordok. Persze az igényesebb és tehetősebb vásárlókat prémiumkörnyezetben lehet csak megfelelően megfogni, s ehhez is kitalálták a megoldást a gyáriak: a Vignalékat csak bizonyos kiemelt Ford-szalonokban lehet majd megvásárolni, ahol külön prémiumsarkot kapnak ezek az autók, Vignale Lounge néven. Eddig mindez csak elmélet volt, a napokban a gyártó leleplezte első prémiummodelljét a Mondeo Vignale személyében, amely rövidesen meg is érkezik a különleges szalonokba.
Kinézetre alapvetően alig tér el az újdonság egyszerűbb társaitól, de a megkülönböztethetőség érdekében a tervezők egyedi hűtőráccsal és sok-sok krómmal látták el. A kínálatban egyedi, 18 és 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák is akadnak, és a színskála is egyedi: négyrétegű speciális fehérben, különleges feketében, szürkében és nagyon elegáns barnás árnyalatban kérhetik a vásárlók a járművet, az utastérben pedig kézzel készített, díszvarrással és modern, elegáns mintázattal ellátott bőrüléseket találunk – néhány helyen még a műanyagok is igényesebbek.
A Mondeo Vignalék minden esetben kivételesen magas felszereltséggel érkeznek: szériában jár hozzájuk a ledes adaptív főfényszóró, az elektromos csomagtérajtó, a fűthető kormánykerék, a 12 hangszórós audiorendszer és a Sync2 navigáció, biztonsági oldalról pedig egyebek mellett táblafelismerő, aktív városi vészfékező és aktív parkolóasszisztens van a fedélzeten. A tulajdonosok két okostelefon-alkalmazást is használhatnak: a Vignale Park Met és a Vignale OneCallt, amelyek különféle szolgáltatásaikkal megkönnyíthetik a mindennapi életüket. Az egyedi Mondeók legérdekesebb extrája kétségtelenül az aktív zajkioltó funkció: a rendszer három mikrofon segítségével folyamatosan figyeli a motor- és menetzajokat, s ellentétes fázisú hullámok kibocsátásával igyekszik kioltani a kellemetlen neszeket, luxusautósan halk környezetet teremtve.
A Mondeo Vignale egyelőre limuzin és kombi karosszériával rendelhető, s nem meglepő módon csak a kínálat legizmosabb erőforrásaival: benzinesből a 240 lóerős kétliteres turbós, dízelből a szintén kétliteres TDCI motor áll rendelkezésre, egy turbóval 180, kettővel pedig 210 lóerővel. Opcionálisan összkerékhajtást is kérhetnek a vásárlók.
A magyarországi árakról még nincs hivatalos információnk, de rövidesen minden kiderül, ugyanis a kereskedések még a nyár elején elkezdik felvenni a rendeléseket. A Mondeót követően rövidesen számíthatunk az új S-Max és az új Galaxy Vignale változatára.