Noha eddig sem volt túl nagy talány, hogy a látványos négykerekűnek elkészül-e a sorozatgyártású változata, ezúttal már a gyáriak is hivatalos bejelentésen erősítették meg, hogy érkezik a BMW X4 ellenfele. Minderről egyébként a Mercedes egyik vezetője, prof. dr. Thomas Weber számolt be a sajtó képviselőinek. Elárulta, hogy az autó csak a hamarosan érkező GLC és a nem sokkal később bemutatkozó, hatalmas GLS után kerül majd piacra, így legkorábban a jövő év végén mutatkozhat be – noha a kiforrott koncepciót látva a gyáriak már nem állhatnak messze a végleges változattól.
Részletekbe természetesen nem bocsátkoztak a szériaváltozattal kapcsolatban, de a típus fejlesztéséért felelős szakember, Eberhard Kelz azért megerősítette azt, amit eddig is szinte biztosra vehettünk: a látványos, tanulmányautós megoldásokból nem sok marad meg a sorozatgyártásra. Ez minden bizonnyal azt jelenti, hogy a kecses külső tükröktől és az agresszív kipufogóktól el kell búcsúznunk, ahogyan a rejtett kilincseket is lecserélik majd.
Azt már eddig is tudtuk, hogy a motorpaletta nagyrészt megegyezik majd a C osztályéval, azonban az AMG változatról hallgatnak a Mercedesnél. Mindezek ellenére nem lepődnénk meg, ha a GLC Coupéból is elkészítené a sportrészleg az izmos verziót. Minden bizonnyal a C63 AMG kétturbós, 4,0 literes V8-asát kapná meg, mely alaphangon 476 lóerőt és 650 newtonmétert biztosít. Ha a sima AMG változat nem is, az átmenetet képező AMG Sport szinte biztos, hogy elkészül majd, lévén már a tanulmányautóba is a C450 AMG Sport dupla turbós, 3,0 literes V6-osa került.