Persze a gyártó különféle speciális szériákkal igyekszik fenntartani a keresletet, s az egyes kiadások valóban kívánatosak – hiába, az olaszok mindig is értettek a stílushoz! A legfrissebb különleges széria a „Vintage ’57” jelölésű család, amely névből nem nehéz kitalálni, hogy az 500-as az 1957-ben leleplezett ősre emlékezik. Különben nem ez az első „új” 500-as, amivel az elődnek kíván emléket állítani a gyártó, de ez vélhetően senkit nem zavar: 2013-ban már az olaszok bemutattak egy „500 1957 Edition” nevű típust, ami gyakorlatilag ugyanezt a receptet használta, azonban néhány ponton találhatunk különbségeket – például eltérőek a kerekek, a külső díszelemek és a belső terek.
A „Vintage ’57”-tel különben már a genfi autószalonon találkozhattunk, és lassan megérkezik az európai kereskedésekbe a típus. A vásárlók 12 külső színből választhatnak, a 16 colos egyedi, régi stílusú könnyűfém keréktárcsák viszont adottak, ugyanúgy, mint a fehér tető/légterelő, és a világos- vagy sötétbarna bőrbelső, elefántcsontszínű díszítésekkel.
A motorkínálat megegyezik a „sima” Fiat 500-éval: alapesetben a jó kis négyhengeres szívó 1,2 literes „Fire” egység jár a típushoz 69 lóerővel, kiváló belépőt jelentve, majd a 0,9 literes, kéthengeres TwinAir család következik, 65 szívó lóerővel vagy 85, illetve 105 tagú feltöltött ménessel. Persze a kéthengeresek hangulatosak, hiszen az elődre emlékeztetnek, de kulturáltságban messze elmaradnak az 1,2 literes belépő egységtől. Dízelfronton a jó öreg 1,3 literes, 95 lovas Multijet dízel található meg a kínálatban.
A hazai forgalmazásról, illetve árakról nincsenek információink, azonban nagyon reméljük, hogy itthon is elérhető lesz a stílusos 500-as: a különleges széria szerintünk zseniális lett, nagyon szívesen látnánk belőle minél többet az utakon, a típus egyszerűen feldobja a szürke mindennapok autóforgatagát – különösképp a képeken látható, szintén az elődöt idéző „strandkorlátkék” színben.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!