Hogy a kis japán gyártó ilyen koncepciókkal „játszadozik”, az biztosan nem véletlen, ugyanis nem igazán rendelkezik felesleges kapacitással, vagyis csak akkor mutat egy koncepciót, ha tényleg van vele mondanivalója. S bár a BRZ sportkupé alapból is hihetetlenül mókás jószág, a kissé puha futómű és a nyomatékszegény, 200 lóerős, kétliteres bokszer szívómotor egyszerűen kevés ahhoz, hogy az örömök kompromisszumok nélkül tetőfokukra hágjanak.
Az Amerikában bemutatott modell a Subaru STI Performance Concept nevet viseli, amiből sejthető, hogy a márka STI sportrészlege vette kezelésbe a 2+2 üléses sportkupét. Az STI koncepció sokkal-sokkal agresszívebbre sikeredett a szériamodellnél, köszönhetően mélyre húzott lökhárítóinak, szoknyáinak, méretes hátsó szárnyának, méretes kovácsolt könnyűfém keréktárcsáinak, nagy kipufogócsöveinek, és még sorolhatnánk. A hangulatot a versenykék szín mellett szénszálas kiegészítők egész sora teszi teljessé.
Nemcsak a karosszéria, de az utastér is egyedi egyebek között a Recaro kagylóülések, a sportkormány, a karbonbetétek és az eddig nem látott központi kijelző miatt, amely különféle egyedi alkalmazásoknak köszönhetően akár köridők mérésére, G-erők megjelenítésére, sőt akár az abroncsok hőmérsékletének megjelenítésére is képes. A BRZ belső hangulata így igencsak sportos.
A speciális kocsi technikája sem ad okot a csalódásra: a négyhengeres, kétliteres turbómotor egyenesen a BRZ GT300 versenyautóból érkezett, több mint 300 lóerőt és 450 newtonmétert szolgáltatva; az erő hatfokozatú kézi váltón és mechanikus önzáró differenciálművön keresztül kerül a hátsó kerekekhez. A futómű és egyes aerodinamikai megoldások szintén a GT300-ból származnak.
A Subaru nem árulta el, hogy szériában várhatunk-e nagyobb teljesítményű BRZ-t, de a válasz vélhetően igen. Persze nem lesz annyira agresszív, mint a koncepció, de mi azért valami igazi finomságot várunk.