Telitalálat? 300 lóerős BRZ-t mutatott be a Subaru

A New York-i autószalonon a Subaru a rajongók nagy örömére potens BRZ koncepciót mutatott be.

Vajda János
2015. 04. 07. 19:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hogy a kis japán gyártó ilyen koncepciókkal „játszadozik”, az biztosan nem véletlen, ugyanis nem igazán rendelkezik felesleges kapacitással, vagyis csak akkor mutat egy koncepciót, ha tényleg van vele mondanivalója. S bár a BRZ sportkupé alapból is hihetetlenül mókás jószág, a kissé puha futómű és a nyomatékszegény, 200 lóerős, kétliteres bokszer szívómotor egyszerűen kevés ahhoz, hogy az örömök kompromisszumok nélkül tetőfokukra hágjanak.

Az Amerikában bemutatott modell a Subaru STI Performance Concept nevet viseli, amiből sejthető, hogy a márka STI sportrészlege vette kezelésbe a 2+2 üléses sportkupét. Az STI koncepció sokkal-sokkal agresszívebbre sikeredett a szériamodellnél, köszönhetően mélyre húzott lökhárítóinak, szoknyáinak, méretes hátsó szárnyának, méretes kovácsolt könnyűfém keréktárcsáinak, nagy kipufogócsöveinek, és még sorolhatnánk. A hangulatot a versenykék szín mellett szénszálas kiegészítők egész sora teszi teljessé.

Nemcsak a karosszéria, de az utastér is egyedi egyebek között a Recaro kagylóülések, a sportkormány, a karbonbetétek és az eddig nem látott központi kijelző miatt, amely különféle egyedi alkalmazásoknak köszönhetően akár köridők mérésére, G-erők megjelenítésére, sőt akár az abroncsok hőmérsékletének megjelenítésére is képes. A BRZ belső hangulata így igencsak sportos.

A speciális kocsi technikája sem ad okot a csalódásra: a négyhengeres, kétliteres turbómotor egyenesen a BRZ GT300 versenyautóból érkezett, több mint 300 lóerőt és 450 newtonmétert szolgáltatva; az erő hatfokozatú kézi váltón és mechanikus önzáró differenciálművön keresztül kerül a hátsó kerekekhez. A futómű és egyes aerodinamikai megoldások szintén a GT300-ból származnak.

A Subaru nem árulta el, hogy szériában várhatunk-e nagyobb teljesítményű BRZ-t, de a válasz vélhetően igen. Persze nem lesz annyira agresszív, mint a koncepció, de mi azért valami igazi finomságot várunk.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.