Új alapmotort kapott az Audi TT: 180 lóerő a belépő

Az Audi új belépő benzinmotort jelentett be a győri gyár büszkeségéhez, a TT sportautóhoz.

Vajda János
2015. 04. 26. 11:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A széria hatfokozatú kézi váltó mellett viszont szintén hatgangos dupla kuplungos S-Tronic is kérhető.
A 180 lóerőt és 250 Nm-t (1250-5000/percig) leadni képes „egynyolcas” relatíve szerény teljesítménye ellenére szinte repíti az intelligens építésű, könnyű TT-t. A kupé például kézi váltóval mindössze 6,9 másodperc alatt (automatával 7 s) teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 241 km/h. A kicsit nehezebb, 2+2 helyett csupán 2 üléses TT Roadster sem sokkal lassabb, adatai 7,2 (S-Tronickal 7,3) másodperc és 237 km/h.

A kiváló menetteljesítmények tudatában a TT 1.8 TFSI 7 l/100 km-es vegyes gyári átlagfogyasztása korrektnek mondható, s az ár szintén a belépő erőforrás mellett szól: hazai hivatalos árakról egyelőre nem szól a fáma, de Németországban azonos hajtáslánc esetén 2900 euróval olcsóbb a 180 lovas „egynyolcas” a 230 lóerős 2.0 TFSI-nél, ami nálunk a kisebb regisztrációs adóval együtt közel egymilliós spórolást jelenthet. Persze a bruttó 11 millió forint feletti indulóár még mindig elég borsos, úgyhogy vélhetően továbbra sem a győri TT fogja vezetni a hazai autóeladási listákat...

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.