A széria hatfokozatú kézi váltó mellett viszont szintén hatgangos dupla kuplungos S-Tronic is kérhető.
A 180 lóerőt és 250 Nm-t (1250-5000/percig) leadni képes „egynyolcas” relatíve szerény teljesítménye ellenére szinte repíti az intelligens építésű, könnyű TT-t. A kupé például kézi váltóval mindössze 6,9 másodperc alatt (automatával 7 s) teljesíti a 0–100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig 241 km/h. A kicsit nehezebb, 2+2 helyett csupán 2 üléses TT Roadster sem sokkal lassabb, adatai 7,2 (S-Tronickal 7,3) másodperc és 237 km/h.
A kiváló menetteljesítmények tudatában a TT 1.8 TFSI 7 l/100 km-es vegyes gyári átlagfogyasztása korrektnek mondható, s az ár szintén a belépő erőforrás mellett szól: hazai hivatalos árakról egyelőre nem szól a fáma, de Németországban azonos hajtáslánc esetén 2900 euróval olcsóbb a 180 lovas „egynyolcas” a 230 lóerős 2.0 TFSI-nél, ami nálunk a kisebb regisztrációs adóval együtt közel egymilliós spórolást jelenthet. Persze a bruttó 11 millió forint feletti indulóár még mindig elég borsos, úgyhogy vélhetően továbbra sem a győri TT fogja vezetni a hazai autóeladási listákat...