Új hajtásláncokkal frissül a Mercedes SLK

A Mercedes–Benz bejelentette, átalakítja nomenklatúráját: a kétüléses SLK roadster új neve neve SLC lesz.

Vajda János
2015. 04. 13. 11:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mercedes-Benz a mai nap folyamán bejelentette az SLK ráncfelvarrását, de érdekes módon a típus neve még a régi marad, vagyis az SLC megnevezésre (amit különben már régebben is alkalmazott a gyártó) még várni kell. Komoly változásokra hiába számítunk, de a hajtásláncok terén azért vannak újdonságok. A kínálat egyetlen dízelmotoros tagja sokat nem módosult, a legfontosabb, hogy mostantól SLK 250 CDI helyett SLK 250d típusjelzéssel kerül forgalomba, motorházteteje alatt azonban továbbra is a márka 2,15 literes kétturbós dízelmotorja dolgozik 204 lóerővel és 500 Nm-rel. Az erőforrást azonban mégis átdolgozták a mérnökök, aminek köszönhetően vegyes fogyasztása 0,4 l/100 km-rel, 4,4 l/100 km-re csökkent (széndioxid-kibocsátása 114 g/km).

Az SLK 200 alap benzines változat egy átfésült, és immár a legmodernebb befecskendezési rendszerrel felszerelt 1,8 literes turbómotort kapott, amely továbbra is 184 lóerőt produkál, csúcsnyomatéka viszont 270-ről 300 Nm-re emelkedett. Benzinfronton az SLK 200 nagytestvére, az SLK 250 megszűnt, s helyét az SLK 300 vette át. Az SLK 300-ban a márka 2-literes négyhengeres turbómotorja dolgozik, 245 lóerőt és 370 Nm-t mozgósítva – ezzel 41 lóerővel és 60 Nm-rel erőteljesebb a korábbi SLK 250-esnél, jóval komolyabb menetteljesítményeket biztosítva.

 

Az SLK 200 kivételével – amelyhez 6 fokozatú kézi váltó jár alapesetben – minden változatot szériában a márka legújabb, 9 fokozatú automataváltójával, becsületes nevén 9G-Troniccal szerel a Mercedes, de a modern bolygóműves szerkezet természetesen az alap benzineshez is kérhető. A modellek fogyasztáscsökkenése nagyrészt az új, jóval hatékonyabb váltónak köszönhető. A 6 és 8 hengeres SLK 350 illetve SLK 55 AMG modellek megtartják korábbi hajtásláncaikat (vagyis esetükben marad a hétfokozatú automata is), azonban mostantól start-stop funkcióval bővül a tudásuk, továbbá teljesítik az EU6-os károsanyag-kibocsátási normákat.

Belül a legnagyobb változást az átalakított, és új funkciókkal  kiegészített COMAND Online multimédiás rendszer jelenti, ami mostantól LTE-képes internettel is képes kommunikálni. Két friss szín (mindkettő különlegesebb szürke) is csatlakozik az enyhe ráncfelvarrással a kínálathoz. Az árakról nincsenek információink, ám az enyhe módosításokra való tekintettel nem hinnénk, hogy említésre érdemes mértékben változnának a vételárak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.