A bővülés egyrészt az összkerékhajtás elérhetőségét érinti. A 4MATIC névvel illetett rendszer eddig csak az izmosabb (204 lóerős dízel és 333 lóerős benzines) turbómotorokhoz volt elérhető, ezúttal viszont a 200 és a 220 d esetében is rendelhetővé válik. Előbbi esetben kétliteres, 184 lóerős turbós benzineshez, míg utóbbinál a tesztünkön is szerelő 2,15 literes, 170 lóerős dízelhez kapcsolódik az összkerékhajtás. A váltás feladatáról mindkét esetben a hétsebességes, bolygóműves automata gondoskodik.
A rendszer felára várhatóan 670 ezer forint lesz. Hozzájuk csatlakozik a hazai kínálatban a 450 AMG 4MATIC modell, amely hátsókerékhajtással nem is lesz rendelhető. A sportos kiegészítőket is tartalmazó kiadás a háromliteres, V6-os biturbó motor 367 lóerős verzióját kapja. Esetében a 4,9 másodperces 0-100-as sprint éppúgy magáért beszél, mint a 7,6 literes gyári fogyasztás.
C300 néven új benzines érkezik a kínálatba, amely rögtön a legerősebb négyhengeres címével tüntetheti ki magát, legalábbis a típus palettáján belül. A kétliteres erőforrásból ezúttal 245 lóerőt hoztak ki a mérnökök, amely a szedán esetében 5,9 másodperces 0-100-as sprintet szavatol, miközben a vegyes gyári fogyasztás visszafogottnak nevezhető 6,3 l/100 km marad. A kombi esetében a sarokszámok a következők: 6,1 s, illetve 6,4 liter. A végsebesség mindkét modell esetében 250 km/h.
A kínálat új beszállóval is bővül. A C 160-as az eddiginél várhatóan kb. 650 ezer forinttal kínál kedvezőbb belépést a C osztály világába, amely így 8,4 milliós alapárat jelent. Cserébe a tesztünkben is szereplő 1,6 literes turbómotor 129 lóerős verziójával kell megbarátkoznia a vásárlónak, amely nyomatékban is visszavesz. Igaz, a 210 Nm már 1200-as fordulattól elérhető, óriási platót felmutatva egészen 4000-ig. Kézi váltóval a szedán esetében 9,6 másodperces 0-100-as értékre számíthatunk, miközben a vegyes gyári fogyasztás a legjobb esetben 5,2 literben megáll.
Az újdonságok néhány hónapon belül rendelhetővé válnak, velük pedig nem kevesebb, mint 19-féle hajtáslánc közül választhatunk a C osztályhoz, melyek között a benzines és a dízel modellek mellett konnektorról tölthető hibridet is találunk. A bőség zavara? Ekkora választék már tényleg feleslegesnek tűnhet, igaz, a prémium valahol a személyre szabhatóságról szól, amely területen a sorozatos bővítéseknek köszönhetően élen jár a C osztály is.