Új modellekkel bővül a Mercedes C osztály kínálata

A bőség zavara jön a C osztály esetében: öt új verziót mutatott be a Mercedes–Benz.

Szabó Péter
2015. 04. 11. 17:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bővülés egyrészt az összkerékhajtás elérhetőségét érinti. A 4MATIC névvel illetett rendszer eddig csak az izmosabb (204 lóerős dízel és 333 lóerős benzines) turbómotorokhoz volt elérhető, ezúttal viszont a 200 és a 220 d esetében is rendelhetővé válik. Előbbi esetben kétliteres, 184 lóerős turbós benzineshez, míg utóbbinál a tesztünkön is szerelő 2,15 literes, 170 lóerős dízelhez kapcsolódik az összkerékhajtás. A váltás feladatáról mindkét esetben a hétsebességes, bolygóműves automata gondoskodik.

A rendszer felára várhatóan 670 ezer forint lesz. Hozzájuk csatlakozik a hazai kínálatban a 450 AMG 4MATIC modell, amely hátsókerékhajtással nem is lesz rendelhető. A sportos kiegészítőket is tartalmazó kiadás a háromliteres, V6-os biturbó motor 367 lóerős verzióját kapja. Esetében a 4,9 másodperces 0-100-as sprint éppúgy magáért beszél, mint a 7,6 literes gyári fogyasztás.

C300 néven új benzines érkezik a kínálatba, amely rögtön a legerősebb négyhengeres címével tüntetheti ki magát, legalábbis a típus palettáján belül. A kétliteres erőforrásból ezúttal 245 lóerőt hoztak ki a mérnökök, amely a szedán esetében 5,9 másodperces 0-100-as sprintet szavatol, miközben a vegyes gyári fogyasztás visszafogottnak nevezhető 6,3 l/100 km marad. A kombi esetében a sarokszámok a következők: 6,1 s, illetve 6,4 liter. A végsebesség mindkét modell esetében 250 km/h.

 

A kínálat új beszállóval is bővül. A C 160-as az eddiginél várhatóan kb. 650 ezer forinttal kínál kedvezőbb belépést a C osztály világába, amely így 8,4 milliós alapárat jelent. Cserébe a tesztünkben is szereplő 1,6 literes turbómotor 129 lóerős verziójával kell megbarátkoznia a vásárlónak, amely nyomatékban is visszavesz. Igaz, a 210 Nm már 1200-as fordulattól elérhető, óriási platót felmutatva egészen 4000-ig. Kézi váltóval a szedán esetében 9,6 másodperces 0-100-as értékre számíthatunk, miközben a vegyes gyári fogyasztás a legjobb esetben 5,2 literben megáll.

Az újdonságok néhány hónapon belül rendelhetővé válnak, velük pedig nem kevesebb, mint 19-féle hajtáslánc közül választhatunk a C osztályhoz, melyek között a benzines és a dízel modellek mellett konnektorról tölthető hibridet is találunk. A bőség zavara? Ekkora választék már tényleg feleslegesnek tűnhet, igaz, a prémium valahol a személyre szabhatóságról szól, amely területen a sorozatos bővítéseknek köszönhetően élen jár a C osztály is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.