Noha ez talán még nem indokolná, a franciák mégis úgy döntöttek, hogy hamarosan megreformálják névadási stratégiájukat. A francia gyártó modelljeit bizony nem nehéz kiismerni: a C betű után elhelyezett szám egyértelműen utal az adott típus kategóriájára és méreteire, míg a Picasso és az Aircross utónév az egyterűek és a crossoverek sajátja. Eddig nem is lenne probléma, azonban akad néhány régről fennmaradt név is – leginkább a kisáru- és személyszállítók szegmensében –, mint például a Berlingo vagy a Jumpy, de az újabb típusok között is találunk érdekességeket, mint a C-Elysée és a C4 Cactus. Ez pedig okozhat némi zavart a vásárlók körében.
A cég vezérigazgatója, Linda Jackson nemrég kezdeményezte egy tanulmány elvégzését, mely egy esetleges új névadási stratégia megvalósítására irányul.
A cél természetesen a modellek még egyszerűbb és egyértelműbb elhatárolása és felismerése. Mindeközben egyébként az immár különálló, egyfajta prémiummárkaként működő DS-től is szeretnék a jövőben teljes mértékben elszeparálni a Citroën típusait.
Ez egyébként kézenfekvő lehet, hiszen míg a C3-DS3 és a C4-DS4 párhuzam egyelőre egyértelmű, a C5-DS5 esetében már félreértést okozhat, hiszen míg a kisebb modellek ugyanazokra az alapokra épülnek és hasonlítanak is némileg egymásra, addig a nagyobbak az előző logikával ellentétben komoly eltérést mutatnak. A jövőben egyébként inkább az utóbbi példa ehet majd jellemző, hiszen bár az alapok továbbra is Citroëntől jönnek majd, a formaterv tekintetében jóval nagyobb különbségekre számíthatunk majd.
Visszatérve a franciák tanulmányához: a hölgy nemrégiben hivatalosan is megerősítette, hogy elindított egy folyamatot, azonban leszögezte, hogy korai lenne még a részletekről beszélgetni. Egy független autóipari elemző, Ian Fletcher szerint azonban a Citroën nagy valószínűséggel megtartja majd a jól csengő Picasso és Cactus elnevezéseket a jövőben is, azonban arról, hogy a jelenleg C jelzéssel ellátott modellek neve mi lesz a jövőben, egyelőre nincsenek információink – sőt, ötleteink sem.