Épp hogy bemutatta a Jaguar az új XE-t és nagytestvérét, az XF-et, máris újabb hírek keringenek a cég háza tájáról a rövidesen érkező, egyelőre F-Pace néven emlegetett hobbiterepessel kapcsolatban, a Land Rovernél pedig friss motorok érkezéséről szól a fáma – amelyek az előbb említett középkategóriás Jaguarból érkeznek. Egészen konkrétan a szintén kimondottan friss Land Rover Discovery Sport megkapja a vadonatúj fejlesztésű Igenium motorcsaládot, amely a régi 2,2 literes dízeleket váltja. A 2,0 literes újdonságok a hírek szerint 150 és 180 lóerővel debütálnak a közepes méretű Discovery Sport motorházteteje alatt, a csendes üzemű négyhengeresek hatékonysága egészen lenyűgöző. Állítólag a gyári vegyes fogyasztás az összkerékhajtás ellenére nem lesz nagyobb 4,9 l/100 km-nél, ami tekintettel az autó méreteire, tömegére és felépítésére hihetetlen eredmény. Persze a gyakorlatban általában nem érvényesül a papírforma, de biztosak lehetünk benne, hogy az új 2,0 literes dízelmotorokkal szerelt Discovery Sport modellek nem lesznek torkos jószágok. Ráadásul az Ingenium motorok dinamikája is korrekt, a 180 lóerős verzió például 8,9 másodperces 0–100-as sprintidőt tesz lehetővé. Első ízben kizárólag összkerékhajtással lesznek elérhetők az új erőforrások, később azonban az olcsóbb elsőkerék-hajtás is megjelenik a kínálatban.
A Jaguar sportos terepeséről, az F-Pace-ről szintén olyan információk keringnek, hogy megkaphatja ugyanezt a motorcsaládot. Ez azért is meglepő, mert azt gondoltuk, hogy a Jaguar magasabbra kívánja pozicionálni portékáját, s kizárólag nagyobb hengerszámú – vagyis minimum hathengeres – erőforrások gondoskodhatnak a hajtásáról. Most kiderült, hogy nem így van, és a kevésbé tehetős vagy éppenséggel racionálisabban gondolkodó vásárlók örülhetnek, hiszen hatékony, éppen erős és mégis takarékos négyhengeres, 2,0 literes turbós egységekkel is kapható lesz az F-Pace a nagyobb V6-osok és V8-asok mellett, sőt a legfrissebb kémfotók tanúbizonysága szerint meglepő módon az automata mellett kézi váltóval is kapható lesz a modell.
Úgy néz ki, az F-Pace szeptemberben, a frankfurti autószalonon fog debütálni a nagyközönség előtt, és egyedi formájának, valamint jól csengő márkanevének is köszönhetően biztosan sok-sok vásárlót fog majd elcsalni a sikeres német prémiumoktól, sőt vélhetően a Land Rover divatosabb modelljeitől is. A gólyalábakra épített Jaguar különben a közepes méretű prémium suv-k táborát gyarapítja majd, vagyis legnagyobb konkurensei egyebek között a BMW X3-X4, az Audi Q5, a Mercedes-Benz GLK, a Porsche Macan, a Lexus NX és a Volvo XC60 lesz. Kíváncsiak vagyunk, hogy a friss brit jószág – amely a márka első négykerekűje a kategóriában – miként fog helytállni az erős mezőnyben.