Friss információk a JLR új hobbiterepeseiről

Amióta indiai kézbe került a Jaguar és a Land Rover, gőzerővel folynak a fejlesztések.

Vajda János
2015. 05. 01. 6:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Épp hogy bemutatta a Jaguar az új XE-t és nagytestvérét, az XF-et, máris újabb hírek keringenek a cég háza tájáról a rövidesen érkező, egyelőre F-Pace néven emlegetett hobbiterepessel kapcsolatban, a Land Rovernél pedig friss motorok érkezéséről szól a fáma – amelyek az előbb említett középkategóriás Jaguarból érkeznek. Egészen konkrétan a szintén kimondottan friss Land Rover Discovery Sport megkapja a vadonatúj fejlesztésű Igenium motorcsaládot, amely a régi 2,2 literes dízeleket váltja. A 2,0 literes újdonságok a hírek szerint 150 és 180 lóerővel debütálnak a közepes méretű Discovery Sport motorházteteje alatt, a csendes üzemű négyhengeresek hatékonysága egészen lenyűgöző. Állítólag a gyári vegyes fogyasztás az összkerékhajtás ellenére nem lesz nagyobb 4,9 l/100 km-nél, ami tekintettel az autó méreteire, tömegére és felépítésére hihetetlen eredmény. Persze a gyakorlatban általában nem érvényesül a papírforma, de biztosak lehetünk benne, hogy az új 2,0 literes dízelmotorokkal szerelt Discovery Sport modellek nem lesznek torkos jószágok. Ráadásul az Ingenium motorok dinamikája is korrekt, a 180 lóerős verzió például 8,9 másodperces 0–100-as sprintidőt tesz lehetővé. Első ízben kizárólag összkerékhajtással lesznek elérhetők az új erőforrások, később azonban az olcsóbb elsőkerék-hajtás is megjelenik a kínálatban.

A Jaguar sportos terepeséről, az F-Pace-ről szintén olyan információk keringnek, hogy megkaphatja ugyanezt a motorcsaládot. Ez azért is meglepő, mert azt gondoltuk, hogy a Jaguar magasabbra kívánja pozicionálni portékáját, s kizárólag nagyobb hengerszámú – vagyis minimum hathengeres – erőforrások gondoskodhatnak a hajtásáról. Most kiderült, hogy nem így van, és a kevésbé tehetős vagy éppenséggel racionálisabban gondolkodó vásárlók örülhetnek, hiszen hatékony, éppen erős és mégis takarékos négyhengeres, 2,0 literes turbós egységekkel is kapható lesz az F-Pace a nagyobb V6-osok és V8-asok mellett, sőt a legfrissebb kémfotók tanúbizonysága szerint meglepő módon az automata mellett kézi váltóval is kapható lesz a modell.

Úgy néz ki, az F-Pace szeptemberben, a frankfurti autószalonon fog debütálni a nagyközönség előtt, és egyedi formájának, valamint jól csengő márkanevének is köszönhetően biztosan sok-sok vásárlót fog majd elcsalni a sikeres német prémiumoktól, sőt vélhetően a Land Rover divatosabb modelljeitől is. A gólyalábakra épített Jaguar különben a közepes méretű prémium suv-k táborát gyarapítja majd, vagyis legnagyobb konkurensei egyebek között a BMW X3-X4, az Audi Q5, a Mercedes-Benz GLK, a Porsche Macan, a Lexus NX és a Volvo XC60 lesz. Kíváncsiak vagyunk, hogy a friss brit jószág – amely a márka első négykerekűje a kategóriában – miként fog helytállni az erős mezőnyben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.