A csillagok jelenlegi állása szerint az „olasz Miata” még az idei évben fog debütálni, nagy valószínűséggel a novemberi Los Angeles-i autószalonon, de még az is elképzelhető, hogy a frankfurti autószalonon hull le a lepel a könnyű és igencsak élvezetes kétülésesről. Eredetileg Alfa Romeo-logó alatt kívánta forgalomba hozni az élményautót a konszern, azonban úgy döntött a vezetőség, hogy a (túl) közeli rokonság a Mazda MX-5-tel csorbítaná az Alfa Romeo egyediségét, így végül a Fiatra esett a választás.
Ennek ellenére ne gondolják, hogy egy az egyben japán technika lapul a némileg átszabott lemezek alatt: még semmit nem erősítettek meg a gyáriak, azonban egyes hivatalosnak tűnő források szerint többek között a hajtáslánc és az utastér is el fog térni a Mazdától – a belső olasz ízlés szerint készülhet, ami igencsak jó hír. A motorháztető alatt a fentiek értelmében nem a Mazda 1,5, illetve 2 literes szívómotorjait, hanem az olaszok valamely feltöltött négyhengeres szívét köszönthetjük. Minden jel arra utal, hogy a gyáriak választása a remek 1,4 literes, turbós MultiAir-egységre esik, ami több teljesítményszintben is elérhető lehet – például 140 vagy 170 lóerővel, sőt, az is elképzelhető, hogy bekerül a kínálatba egy izgalmasabb, keményebb és élvezetesebb Abarth sportmodell is, amelyben az 1,4 literes MultiAir akár 200 lóerőt is produkálhat.
Mivel az üres tömeg az MX-5-nél várhatóan nem lesz jelentősen magasabb (a Fiat 124 Spider is 1 tonna körül nyomhat a mérlegen), ezért igazán izgalmasnak ígérkezik az olasz–japán roadster, s a nyomatékos, széles fordulatszám-tartományban jól használható turbómotorok biztosan kiváló vezethetőséget garantálnak. Az idei premiert követően nem sokkal, vagyis a jövő év első felében máris a szalonokba kerülhet a 124 Spider, ami azt jelenti, hogy az első vásárlók már a következő kabriószezont végigélvezhetik az autó picike volánja mögött. Mi mindenesetre már alig várjuk a stílusos olaszt, ami véleményünk szerint semmivel sem lesz kevésbé élvezetes az MX-5-nél; sőt