Idén mutatkozik be a Fiat MX-5-öse, a 124 Spider

Már olvashattak hasábjainkon a Fiat büszkeségéről, a Mazda MX-5 alapjaira épülő 124 Spider modellről.

Vajda János
2015. 05. 02. 7:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A csillagok jelenlegi állása szerint az „olasz Miata” még az idei évben fog debütálni, nagy valószínűséggel a novemberi Los Angeles-i autószalonon, de még az is elképzelhető, hogy a frankfurti autószalonon hull le a lepel a könnyű és igencsak élvezetes kétülésesről. Eredetileg Alfa Romeo-logó alatt kívánta forgalomba hozni az élményautót a konszern, azonban úgy döntött a vezetőség, hogy a (túl) közeli rokonság a Mazda MX-5-tel csorbítaná az Alfa Romeo egyediségét, így végül a Fiatra esett a választás.

Ennek ellenére ne gondolják, hogy egy az egyben japán technika lapul a némileg átszabott lemezek alatt: még semmit nem erősítettek meg a gyáriak, azonban egyes hivatalosnak tűnő források szerint többek között a hajtáslánc és az utastér is el fog térni a Mazdától – a belső olasz ízlés szerint készülhet, ami igencsak jó hír. A motorháztető alatt a fentiek értelmében nem a Mazda 1,5, illetve 2 literes szívómotorjait, hanem az olaszok valamely feltöltött négyhengeres szívét köszönthetjük. Minden jel arra utal, hogy a gyáriak választása a remek 1,4 literes, turbós MultiAir-egységre esik, ami több teljesítményszintben is elérhető lehet – például 140 vagy 170 lóerővel, sőt, az is elképzelhető, hogy bekerül a kínálatba egy izgalmasabb, keményebb és élvezetesebb Abarth sportmodell is, amelyben az 1,4 literes MultiAir akár 200 lóerőt is produkálhat.

Mivel az üres tömeg az MX-5-nél várhatóan nem lesz jelentősen magasabb (a Fiat 124 Spider is 1 tonna körül nyomhat a mérlegen), ezért igazán izgalmasnak ígérkezik az olasz–japán roadster, s a nyomatékos, széles fordulatszám-tartományban jól használható turbómotorok biztosan kiváló vezethetőséget garantálnak. Az idei premiert követően nem sokkal, vagyis a jövő év első felében máris a szalonokba kerülhet a 124 Spider, ami azt jelenti, hogy az első vásárlók már a következő kabriószezont végigélvezhetik az autó picike volánja mögött. Mi mindenesetre már alig várjuk a stílusos olaszt, ami véleményünk szerint semmivel sem lesz kevésbé élvezetes az MX-5-nél; sőt

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.