A gólyalábakra helyezett praktikus terepes a Volkswagen-konszern MQB padlólemezére, pontosabban annak hosszabbik, B változatára fog épülni, amely az új Superbnek is az alapja. Az autó részleteit egyelőre homály fedi, de állítólag 4,6-4,7 méter körüli hosszra számíthatunk, vagyis körülbelül olyan hosszú lesz a Snowman, mint egy Octavia kombi – persze utóbbitól jelentősen el fog különülni, hiszen nem lehet konkurense a kompakt puttonyosnak, amely terepes Scout verzióban akár összkerékhajtással is elérhető.
Az Octavia és a Snowman közötti legnagyobb különbség utóbbi magasabb üléspozíciója mellett az eltérő utastér-kialakítás lesz. Ráadásul a crossover sokak örömére akár hétszemélyes változatban is elérhető lesz – a plusz két, padlóból kihajtható ülésért külön kell fizetni. A technika teljes mértékben ismerős elemekből építkezik: a megszokott hajtásképletek (első- és összkerékhajtás), TSI és TDI turbós motorok, valamint a kézi váltó mellett opcionális DSG automaták állnak rendelkezésre.
A Skoda hitvallásának megfelelően a praktikum, illetve a tágas utas- és csomagtér rendkívül fontos a Snowman esetében is, s állítólag a kompakt suv-k szegmensének legtágasabb képviselőjét tisztelhetjük az autóban. Mindemellett várhatóan kimagasló vontatási képességekkel brillírozik a cseh újdonság, ráadásul a terepképességei miatt sem kell szégyenkeznie.
Bár egy csehországi rendezvényen még idén debütálhat a Snowman, a végleges verzió minden bizonnyal a jövő márciusi genfi autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt.