A Mazda kifejlesztette a világ első energia-visszatápláló fékrendszerét személyautók számára, amely kondenzátort használ. A Mazda által i-ELOOP-nak keresztelt, áttörést jelentő rendszert 2012-től alkalmazzák a Mazda modelljeiben. Az i-ELOOP az üzemanyag-fogyasztást valós vezetési körülmények között, gyakori gyorsítás és fékezés mellett körülbelül tíz százalékkal csökkenti.
A kondenzátor átmeneti ideig, nagy mennyiségben képes tárolni az elektromos energiát. Az akkumulátorral szemben gyorsan feltölthető és kisüthető, és hosszabb élettartamánál fogva ellenállóbb az elhasználódással szemben.
Az i-ELOOP a jármű mozgási energiáját a klíma- és audioberendezés, valamint számos más elektromos részegység működtetésére használja. A hibridekkel ellentétben a Mazda rendszerének használata esetén nincs szükség külön erre a célra szánt villanymotorra és akkumulátorra.

Még ma összeül a Védelmi Tanács Ukrajna miatt