A Mazda kifejlesztette a világ első energia-visszatápláló fékrendszerét személyautók számára, amely kondenzátort használ. A Mazda által i-ELOOP-nak keresztelt, áttörést jelentő rendszert 2012-től alkalmazzák a Mazda modelljeiben. Az i-ELOOP az üzemanyag-fogyasztást valós vezetési körülmények között, gyakori gyorsítás és fékezés mellett körülbelül tíz százalékkal csökkenti.
A kondenzátor átmeneti ideig, nagy mennyiségben képes tárolni az elektromos energiát. Az akkumulátorral szemben gyorsan feltölthető és kisüthető, és hosszabb élettartamánál fogva ellenállóbb az elhasználódással szemben.
Az i-ELOOP a jármű mozgási energiáját a klíma- és audioberendezés, valamint számos más elektromos részegység működtetésére használja. A hibridekkel ellentétben a Mazda rendszerének használata esetén nincs szükség külön erre a célra szánt villanymotorra és akkumulátorra.
Forradalmi fékrendszert fejlesztett a Mazda
Az i-ELOOP a világ első, kondenzátor alapú energia-visszatápláló fékrendszere.
2011. 11. 29. 10:55
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!