Detroitban mutatta be új középkategóriás szedánját a Ford, az autó Fusion néven kerül piacra az Egyesült Államokban. Ennek ellenére érdemes nagy figyelmet fordítani a premierre, az újdonság ugyanis többé-kevésbé ugyanebben a formában a Mondeo új generációjaként kerül piacra Európában a gyártó „One Ford” néven futó, világautós stratégiája jegyében.
Erősen emlékeztet a Frankfurti Autószalonon bemutatott Evos tanulmányra az új Mondeo, az új, sportosabb arc akár egy Aston Martiné is lehetne, de ebbe az irányba már az elektromos Focusszal elindult a Ford. A modellváltással kilenc centivel nő a Mondeo hossza (4,87 méter), szélessége négy centivel csökken (1,85 méter), a magasságból két centit csípnek le (1,48 méter). Nem teljesen új, hanem módosított padlólemezre utal a változatlan, 2,85 méteres tengelytáv, igazából az autó hátulján sem sokat változtattak.
A Fusion alapmotorja az 1,6 literes, turbós benzines 180 lóerővel és 233 Nm-es nyomatékkal, hatfokozatú kézi vagy automata váltóval. Következő a sorban egy kétliteres turbós benzines, 240 lóerővel, 340 Nm-es nyomatékkal és hatfokozatú duplakuplungos váltóval, opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető. Európában 1,6, 2,0 és 2,2 literes dízelekkel is elérhető lesz a Mondeo.
Hibridként is piacra kerül a Fusion, kétliteres, 185 lóerős benzinmotort párosítanak elektromotorral. Az energiaellátásról lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Jön egy konnektoros hibrid is, ez a verzió 160 kilométert képes megtenni elektromos hajtással.

Gulyás Gergely bejelentette az árrésstop kiterjesztését – élőben a Kormányinfó