A Porsche 911-es szokott generációról generációra olyan minimális mértékben változni, mint most az Audi A3. A helyzet viszont ugyanaz: különbség alig látszik, mégis egy teljesen új konstrukcióról beszélhetünk különböző méretekkel.
A Volkswagen-konszern MQB jelű, moduláris padlólemezére épülő A3-as 4237 milliméter hosszú, 1777 milliméter széles és 1421 milliméter magas. A hosszúság és a magasság nagyjából változatlan, a szélesség viszont 12, a tengelytáv pedig 23 milliméterrel nőtt, utóbbi immár 2601 milliméter. A hatszögletű hűtőráccsal elölről bármelyik Audi lehetne az új A3-as, hátsó karakterét gyakorlatilag megőrizte.
Fontos célkitűzés volt a súlycsökkentés, a motorháztető és a sérvédők alumíniumból készültek, de az acélokat is lecserélték. Ennek köszönhetően az 1.4 TFSI motorváltozat 1175 kiló üresen, amely az elődhöz képest 80 kilós mínuszt jelent. A csomagtartó 365 literes.
Az 1,4-es turbómotor 122 lóerős, legnagyobb nyomatéka 200 Nm. 180 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékkal vihető az 1,8-as turbómotor, dízelből a 150 lóerős kétliteres került a kínálatba, 320 Nm-es nyomatékkal. A kis benzines és a dízel alapáron hatfokozatú kézi, az 1.8 TFSI hétfokozatú duplakuplungos váltót kap. Később jönnek a Quattro kivitelek, illetve az ötajtós Sportback.

Tömeges halpusztulás a Velencei-tónál – már 1800 kiló elhullott halat szállítottak el