Alig változott, mégis teljesen új: Audi A3

A Genfi Autószalon előestéjén bemutatkozott az Audi A3 új generációja.

Automobil
2012. 03. 06. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Porsche 911-es szokott generációról generációra olyan minimális mértékben változni, mint most az Audi A3. A helyzet viszont ugyanaz: különbség alig látszik, mégis egy teljesen új konstrukcióról beszélhetünk különböző méretekkel.

A Volkswagen-konszern MQB jelű, moduláris padlólemezére épülő A3-as 4237 milliméter hosszú, 1777 milliméter széles és 1421 milliméter magas. A hosszúság és a magasság nagyjából változatlan, a szélesség viszont 12, a tengelytáv pedig 23 milliméterrel nőtt, utóbbi immár 2601 milliméter. A hatszögletű hűtőráccsal elölről bármelyik Audi lehetne az új A3-as, hátsó karakterét gyakorlatilag megőrizte.

Fontos célkitűzés volt a súlycsökkentés, a motorháztető és a sérvédők alumíniumból készültek, de az acélokat is lecserélték. Ennek köszönhetően az 1.4 TFSI motorváltozat 1175 kiló üresen, amely az elődhöz képest 80 kilós mínuszt jelent. A csomagtartó 365 literes.

Az 1,4-es turbómotor 122 lóerős, legnagyobb nyomatéka 200 Nm. 180 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékkal vihető az 1,8-as turbómotor, dízelből a 150 lóerős kétliteres került a kínálatba, 320 Nm-es nyomatékkal. A kis benzines és a dízel alapáron hatfokozatú kézi, az 1.8 TFSI hétfokozatú duplakuplungos váltót kap. Később jönnek a Quattro kivitelek, illetve az ötajtós Sportback.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.