Az olcsó cascót sem tudják fizetni a magyar autósok

Az egyre öregebb gépjárműpark is akadályozza a piac bővülését.

Automobil
2012. 03. 08. 9:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hiába zuhant másfél év alatt csaknem 30 százalékkal az átlagos online casco-díj, annak jelenlegi 64 ezer forintos mértéke is egyre növekvő számú autósnak jelent vállalhatatlan összegű kiadást – derül ki a kotelezo.hu internetes szakportál több mint 23 ezer aktív internet-felhasználó körében elvégzett felméréséből. A hazai autóállomány elöregedése szintén vezető oka a casco-kötésszám stagnálásának.

Az aktív internethasználó autósok 71 százalékának a kötelezőn kívül semmilyen autós biztosítása nincsen, ám ez az érték még mindig jóval kedvezőbb a teljes országos átlagnál, ahol a casco-lefedettség továbbra is a 20 százalék körüli szinten mozog. A kotelezo.hu először tavaly, majd idén ismételten feltette a kérdést az érintett autósoknak, hogy miért nem kötöttek cascót a járművükre.

„A jelentős díjcsökkenés ellenére tavalyhoz képest három százalékponttal többen, a válaszadók 54 százaléka hivatkozik a magas díjakra, mint kizáró tényezőre” – mutat rá Lantos Lóránt, a kotelezo.hu portál vezetője. „Nyilvánvaló, hogy az autósok jelentősen növekvő terhei, így a dráguló üzemanyag vagy éppen a baleseti adó bevezetése is hozzájárul ahhoz, hogy ezen a területen a biztosítottság szintje nem képes növekedni.”

Arra a kérdésre, hogy mekkora az a küszöb, ami alatt ezek az autósok már hajlandóak lennének cascót kötni, az érintettek csaknem 90 százaléka azt válaszolta, hogy csak 40 ezer forint alatt fontolná meg ezt a lehetőséget. Ez a szint még az elmúlt években tapasztalt díjzuhanás után is messze van az elérhetőtől: jelenleg az online casco-díjak átlaga 64 ezer forint körül mozog, egyéb csatornákon átlagosan további 20-30 százalékkal drágábban lehet teljes körű cascóhoz jutni.

A hazai járműpark átlagos életkora 12 év, ezért nem meglepő, hogy a válaszadók 37 százaléka az autója kora miatt nem talált megfelelő casco biztosítást a járművére – ez az érték egy százalékponttal magasabb a tavalyinál. Az autó értékétől és az egyes biztosítói ajánlatoktól függően általában 5-8 éves korig érdemes teljes körű cascót kötni, a biztosítók a legtöbb esetben eleve ki is kötnek egy maximális életkort.

A fenti életkor felett is növelhető azonban néhány ezer forintért is a biztonság szintje, akár a kötelezőhöz köthető kiegészítő biztosítások (kátyú, szélvédő, stb.), akár saját hibás karambol esetén az átlagos kár mértékéig térítő mini casco formájában. Kizárólag ezeknek a részkárokra kiterjedő biztosításoknak köszönhető, hogy a cascót megkövetelő finanszírozott autók számának csökkenése ellenére is gyakorlatilag szinten maradt a casco-szerződések száma a tavalyi év végére.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.