Hiába zuhant másfél év alatt csaknem 30 százalékkal az átlagos online casco-díj, annak jelenlegi 64 ezer forintos mértéke is egyre növekvő számú autósnak jelent vállalhatatlan összegű kiadást – derül ki a kotelezo.hu internetes szakportál több mint 23 ezer aktív internet-felhasználó körében elvégzett felméréséből. A hazai autóállomány elöregedése szintén vezető oka a casco-kötésszám stagnálásának.
Az aktív internethasználó autósok 71 százalékának a kötelezőn kívül semmilyen autós biztosítása nincsen, ám ez az érték még mindig jóval kedvezőbb a teljes országos átlagnál, ahol a casco-lefedettség továbbra is a 20 százalék körüli szinten mozog. A kotelezo.hu először tavaly, majd idén ismételten feltette a kérdést az érintett autósoknak, hogy miért nem kötöttek cascót a járművükre.
„A jelentős díjcsökkenés ellenére tavalyhoz képest három százalékponttal többen, a válaszadók 54 százaléka hivatkozik a magas díjakra, mint kizáró tényezőre” – mutat rá Lantos Lóránt, a kotelezo.hu portál vezetője. „Nyilvánvaló, hogy az autósok jelentősen növekvő terhei, így a dráguló üzemanyag vagy éppen a baleseti adó bevezetése is hozzájárul ahhoz, hogy ezen a területen a biztosítottság szintje nem képes növekedni.”
Arra a kérdésre, hogy mekkora az a küszöb, ami alatt ezek az autósok már hajlandóak lennének cascót kötni, az érintettek csaknem 90 százaléka azt válaszolta, hogy csak 40 ezer forint alatt fontolná meg ezt a lehetőséget. Ez a szint még az elmúlt években tapasztalt díjzuhanás után is messze van az elérhetőtől: jelenleg az online casco-díjak átlaga 64 ezer forint körül mozog, egyéb csatornákon átlagosan további 20-30 százalékkal drágábban lehet teljes körű cascóhoz jutni.
A hazai járműpark átlagos életkora 12 év, ezért nem meglepő, hogy a válaszadók 37 százaléka az autója kora miatt nem talált megfelelő casco biztosítást a járművére – ez az érték egy százalékponttal magasabb a tavalyinál. Az autó értékétől és az egyes biztosítói ajánlatoktól függően általában 5-8 éves korig érdemes teljes körű cascót kötni, a biztosítók a legtöbb esetben eleve ki is kötnek egy maximális életkort.
A fenti életkor felett is növelhető azonban néhány ezer forintért is a biztonság szintje, akár a kötelezőhöz köthető kiegészítő biztosítások (kátyú, szélvédő, stb.), akár saját hibás karambol esetén az átlagos kár mértékéig térítő mini casco formájában. Kizárólag ezeknek a részkárokra kiterjedő biztosításoknak köszönhető, hogy a cascót megkövetelő finanszírozott autók számának csökkenése ellenére is gyakorlatilag szinten maradt a casco-szerződések száma a tavalyi év végére.
Az olcsó cascót sem tudják fizetni a magyar autósok
Az egyre öregebb gépjárműpark is akadályozza a piac bővülését.
2012. 03. 08. 9:00
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!