Ugyan az első sajtónappal csak kedden indul a genfi autószalon, a Mercedes–Benz már hétfőn nyilvánosságra hozta a várva várt új A osztály hivatalos sajtóanyagát. Miután már mindenféle szögből látható volt az elődjénél sokkal jobban sikerült, a tanulmányhoz képest mégis talán kicsit visszafogott autó, a Mercedes igazából csak a technikai adatokkal tudott újat mondani.
Az MFA padlólemezre épülő A osztály 4292 milliméter hosszú, 1780 milliméter széles és 1433 milliméter magas, nagy riválisánál, az 1-es BMW-nél 32 milliméterrel rövidebb, de 15 milliméterrel szélesebb és 12 milliméterrel magasabb. Rögtön a szeptemberi piaci starttól többféle motorral lesz kapható a típus, a benzines kínálat három négyhengeresből áll.
Az A180 1,6 literes turbómotorja 122 lóerős, a blokk A200-ba kerülő változata 156 lóerőt tud. Az A250 kétliteres turbómotorral kerül piacra, teljesítménye 211 lóerő. Az 1,8-as dízel 109 lóerős (250 Nm) az A180 CDI-ben, ugyanez a motor 136 lóerőt (300 Nm) ad le az A200 CDI-ben. Az A220 CDI 2,2 literes motort kap 170 lóerős teljesítménnyel és 350 Nm-es nyomatékkal. Minden motorhoz start–stop kapcsolódik, alapáron hatfokozatú kézi, felárért hétfokozatú dupla kuplungos váltót kapnak.
Lesz AMG változat is az új A osztályból, ennek négyhengeres motorja várhatóan 300 lóerőnél is erősebb lesz. Az ismert biztonsági extrák mellett fejlesztettek az A-hoz egy iPhone-programot is, amellyel a telefont lehet összekapcsolni az autó fedélzeti rendszerével. Rögtön a premiertől elérhető a sportos AMG karosszériacsomag is.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros