Ilyen okos Volkswagen Polo még nem volt

A Genfi Autószalonon kiállított Polo Blue GT-be hengerlekapcsoló technológiát építettek.

Automobil
2012. 03. 08. 13:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Takarékos, benzines Polót mutatott be a Volkswagen a Genfi Autószalonon. A Blue jelölést sokáig csak a Volkswagen legtakarékosabb dízel modelljei kapták, a Polo Blue GT-ben viszont az 1,4-es TSI, új 140 lóerős változata dolgozik.

Százas tempóra 7,9 másodperc alatt gyorsul az autó, hatfokozatú kézi váltóval 4,7, az opcionális hétfokozatú DSG-vel 4,5 liter az átlagfogyasztása. Ez annak köszönhető, hogy a Volkswagen beépítette a motorba az ACT hengerlekapcsoló technológiát, amely eddig csak nagyobb, 8, 10 vagy 12 hengeres motorokhoz volt elérhető a konszern luxusmárkáinál.

Alacsony vagy közepes motorterhelésnél a kettes és hármas hengert lekapcsolja az elektronika, majd a gázpedál lenyomására azonnal (13-36 milliszekundum alatt) visszakapcsolja őket. 1250-4000-es fordulatszámig, 25-100 Nm-es nyomatékig működik a rendszer, amely a gyártó szerint 70 százalékban lefedi az átlagos működtetést.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.