Elkészült a 200-as sorozat legújabb tagjával a Peugeot, a 208 ráadásul nagy feladatot kapott: ki kéne húznia a csávából a nehéz időket élő PSA-konszernt, amelynek helyzetét kiválóan jellemzi, hogy egyik párizsi irodaházát is el kellett adnia nemrég egy kis bevételért. Annak idején a 205-ösnek is a megmentő szerep jutott, tisztességgel el is végezte a feladatot, kvalitásai alapján a 208-asnak is minden esélye megvan erre.
A 207-eshez képest – változatlan tengelytáv mellett – 72 milliméterrel rövidebb lett a karosszéria, a 208-as 3965 milliméter hosszú. A korábbinál sokkal jobban sikerült a csomagolás, a méretcsökkenés ellenére a hátsó lábtér öt centivel, a csomagtartó űrtartalma pedig 15 literrel nőtt, most 285 literes. Ízlés kérdése, de a jelenlegi kisautós mezőnyben talán a 208-as néz ki legjobban, remekül mutat rajta a Peugeot új hűtőmaszkja és a hátsó részhez érve sem fogyott el a lendület. Három- és ötajtós változatban indul az értékesítés, előbbieket sportosabbra szabták, a hátsó ablakok mögötti kis krómnyúlvány tisztelgés a 205 GTi előtt.
A 208-as sokarcú kisautó: háromféle hűtőrács rendelhető hozzá, ráadásul több színben, ezekhez akár krómcsomag is választható, amely nagyon feldobja az autó megjelenését. Nemcsak kívül, hanem belül is teljes a megújulás, a kormányt, a műszerfalat és a középkonzolt is teljesen áttervezték. A kisméretű kormány mindössze 35 centiméter átmérőjű, gokartos vezetési élményt céloztak meg vele, valóban jó érzés tekergetni. A tervezési koncepció központi eleme az volt, hogy a műszeregységeket ne a kormány közepe és felső karimája között, hanem felette kelljen leolvasni, a siker teljesnek tűnik, bár biztos lesznek olyanok, akiknek a kormány teteje kitakar majd valamennyit a sűrű beosztású műszerek aljából.
Ötletes a műszeregység formája is, olyan, mintha ráültek volna a műszerfalpanel tetejére és kilapították volna őket, ha ezek a remek ötletek nem, akkor semmi nem adja el ezt az autót. Készült egy új, érintőképernyős navigációs egység is a 208-ashoz, a feláras berendezés kezelése a gyári dicséretek ellenére kicsit bonyolult, a navigáció is hajlamos az eltévedésre, de összességében remekül illeszkedik az utastér hangulatába.
A cikk folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatják!