Menetpróba: Peugeot 208

Elődjénél kisebb és könnyebb lett a Peugeot 208, többek között ezért sokkal jobb autó. Kipróbáltuk.

Automobil
2012. 04. 20. 11:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkészült a 200-as sorozat legújabb tagjával a Peugeot, a 208 ráadásul nagy feladatot kapott: ki kéne húznia a csávából a nehéz időket élő PSA-konszernt, amelynek helyzetét kiválóan jellemzi, hogy egyik párizsi irodaházát is el kellett adnia nemrég egy kis bevételért. Annak idején a 205-ösnek is a megmentő szerep jutott, tisztességgel el is végezte a feladatot, kvalitásai alapján a 208-asnak is minden esélye megvan erre.

A 207-eshez képest – változatlan tengelytáv mellett – 72 milliméterrel rövidebb lett a karosszéria, a 208-as 3965 milliméter hosszú. A korábbinál sokkal jobban sikerült a csomagolás, a méretcsökkenés ellenére a hátsó lábtér öt centivel, a csomagtartó űrtartalma pedig 15 literrel nőtt, most 285 literes. Ízlés kérdése, de a jelenlegi kisautós mezőnyben talán a 208-as néz ki legjobban, remekül mutat rajta a Peugeot új hűtőmaszkja és a hátsó részhez érve sem fogyott el a lendület. Három- és ötajtós változatban indul az értékesítés, előbbieket sportosabbra szabták, a hátsó ablakok mögötti kis krómnyúlvány tisztelgés a 205 GTi előtt.

A 208-as sokarcú kisautó: háromféle hűtőrács rendelhető hozzá, ráadásul több színben, ezekhez akár krómcsomag is választható, amely nagyon feldobja az autó megjelenését. Nemcsak kívül, hanem belül is teljes a megújulás, a kormányt, a műszerfalat és a középkonzolt is teljesen áttervezték. A kisméretű kormány mindössze 35 centiméter átmérőjű, gokartos vezetési élményt céloztak meg vele, valóban jó érzés tekergetni. A tervezési koncepció központi eleme az volt, hogy a műszeregységeket ne a kormány közepe és felső karimája között, hanem felette kelljen leolvasni, a siker teljesnek tűnik, bár biztos lesznek olyanok, akiknek a kormány teteje kitakar majd valamennyit a sűrű beosztású műszerek aljából.

Ötletes a műszeregység formája is, olyan, mintha ráültek volna a műszerfalpanel tetejére és kilapították volna őket, ha ezek a remek ötletek nem, akkor semmi nem adja el ezt az autót. Készült egy új, érintőképernyős navigációs egység is a 208-ashoz, a feláras berendezés kezelése a gyári dicséretek ellenére kicsit bonyolult, a navigáció is hajlamos az eltévedésre, de összességében remekül illeszkedik az utastér hangulatába.

A cikk folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatják!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.