Teszt: Hyundai Elantra 1.6i Style A/T

A Hyundai Elantra a világ második legnagyobb példányszámban eladott autója volt tavaly. Méltán?

Automobil
2012. 04. 05. 12:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

Ismét egy Hyundai, amelynek nagyon jól áll a koreai márka aktuális arculata. A lényegében az i30 négyajtós változatának számító Elantra tavaly meghódította a világ szívét, a földkerekség második legnagyobb példányszámban eladott modellje volt a Toyota Corolla/Auris kettős mögött, ráadásul csak néhány ezer darabbal maradt le. Amerikában akkora rá az igény, hogy a helyi gyártóüzemek maximális kapacitása sem elég, Koreából kell kiegészítő szállítmányokat küldeni, hogy jusson az Elantrából minden vevőjelöltnek.

Magyarországon hagyományosan nagy presztízse van a szedánoknak, a vásárlók szeretik a lépcsőshátú modelleket, a csak néhány európai piacon forgalmazott Elantrával is nehéz úgy leparkolni, hogy ne bámulják meg. Igazán újszerű formai megoldása nincs, riválisaira hasonlít is meg nem is, ennyi pedig éppen elegendő ahhoz, hogy mindenki felfigyeljen rá. A tesztautó különleges kékmetál színe is mágnesként vonzza a tekinteteket.

Belső

A belső tér hangyányival kevésbé ötletes, mint az autó külseje, ez magyarázható azzal, hogy a fejlesztés során elsősorban az amerikai piacra koncentráltak, ahol – nincs mit szépíteni – hagyományosan kevésbé igényes autókat értékesítenek. Jól mutat a bézs színvilág, a feláras napfénytetőn beáramló fény is javítja a hangulatot, de tény, hogy a Hyundai Rüsselsheimban fejlesztett modelljei kifinomultabbak, középkonzoljuk összetettebb és funkciódúsabb.

Az európai autókban az anyagok is jobbak, az Elantra ezüst színűre fújt műanyagjai nem túl jó tapintásúak és kopogósak, a színes képernyő meg teljesen felesleges, mert navigáció felárért sem rendelhető. Az összeszerelési minőség az Elantrában is jó, nem lehet panasz az első és hátsó lábtér méretére sem, hátul ellenben fejben szűkös lehet az autó 180 centiméteres testmagasság felett. Az oszlopok kilátásnehezítően vaskosak, a csomagtartó 485 literes, de jól pakolható. A zsanérok szabadon lógnak, nem kaptak burkolatot.

A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatják!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.