Külső
Tavaly mutatkozott be a Kia Rio új generációja, a koreaiak az Opel Corsa, Citroen C3, Ford Fiesta és társai egyenrangú ellenfelének szánt kisautót szerettek volna alkotni vele. Formailag biztosan sikerrel jártak, a teljesen új fejlesztésű Rióra rávasalták a tigrises egyenarcot, kapott két nagyméretű fényszórót és egy gömbölyded hátsót, tökéletesen illik a kategóriába. Forradalmi megoldásokat nem hozott, de falakat döntögetni manapság egyre nehezebben lehet, sikerült viszont megoldaniuk a dizájnereknek, hogy mindkét nem számára vonzó legyen a modell.
Elölről férfiasabb, hátulról a magasra tett lámpák ellenére is nőiesebb kissé, a hátsó szélvédő ívelt formája egészen különleges. A Rio már messze nem az a lesajnálnivaló kisautó, mint elődje volt, süt róla, hogy Peter Schreyer főtervező és csapata az európai igények gondos felmérése után rajzolta meg a Riót. A forma mellett szól, hogy az arányok miatt még a 4045 milliméteres hossznál is nagyobbnak tűnik az autó, érdekesség, hogy a külső tükröket az ajtókra csavarozták.
Belső
Nemcsak kívül, belül is teljesen átalakult a Rio, nagy szerencse, hogy a tervezéssel megbízott stáb meg sem próbált sablonokban gondolkozni. A kormány mögötti műszerek hagyományosak ugyan, a középkonzol viszont teljesen újszerű és jó ötleteknek sincs híján. Ilyen például, hogy a rádiót (nagyon jól felszerelt modellekben a színes képernyős navigációt) szinte teljesen a burkolatba olvasztották, de a klíma alatti, billenőkapcsolóknak álcázott gombokért is járnak a piros pontok.
Az anyagok minősége még hagy némi kívánnivalót maga után, a műszerfal és a középkonzol burkolata nagyon kopogós, viszont jó összeszerelési minőségre utal, hogy zörejek sehonnan sem érkeznek. A magasra húzott hátsó rész miatt hasznos tolatóradarral felszerelni a Riót, hátrafelé nehézkes a kilátás, az ülések oldaltartása jó. Nem lehet panasz a lábtérre, egymás mögött normális méretű felnőttek is kényelmesen elférnek, ami ideális családi autóvá teszi a Riót. A fekete belső tér kicsit komor hangulatot áraszt, a szürke és barna néven futó árnyalatok jobb választásnak tűnnek.
A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatják!