Teszt: Kia Rio 1.1 CRDi

Félelmetesen nyomul a Hyundai-Kia konszern, az új Rio az 1,1 literes dízelmotorral nagyon jól sikerült.

Automobil
2012. 04. 02. 12:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

Tavaly mutatkozott be a Kia Rio új generációja, a koreaiak az Opel Corsa, Citroen C3, Ford Fiesta és társai egyenrangú ellenfelének szánt kisautót szerettek volna alkotni vele. Formailag biztosan sikerrel jártak, a teljesen új fejlesztésű Rióra rávasalták a tigrises egyenarcot, kapott két nagyméretű fényszórót és egy gömbölyded hátsót, tökéletesen illik a kategóriába. Forradalmi megoldásokat nem hozott, de falakat döntögetni manapság egyre nehezebben lehet, sikerült viszont megoldaniuk a dizájnereknek, hogy mindkét nem számára vonzó legyen a modell.

Elölről férfiasabb, hátulról a magasra tett lámpák ellenére is nőiesebb kissé, a hátsó szélvédő ívelt formája egészen különleges. A Rio már messze nem az a lesajnálnivaló kisautó, mint elődje volt, süt róla, hogy Peter Schreyer főtervező és csapata az európai igények gondos felmérése után rajzolta meg a Riót. A forma mellett szól, hogy az arányok miatt még a 4045 milliméteres hossznál is nagyobbnak tűnik az autó, érdekesség, hogy a külső tükröket az ajtókra csavarozták.

Belső

Nemcsak kívül, belül is teljesen átalakult a Rio, nagy szerencse, hogy a tervezéssel megbízott stáb meg sem próbált sablonokban gondolkozni. A kormány mögötti műszerek hagyományosak ugyan, a középkonzol viszont teljesen újszerű és jó ötleteknek sincs híján. Ilyen például, hogy a rádiót (nagyon jól felszerelt modellekben a színes képernyős navigációt) szinte teljesen a burkolatba olvasztották, de a klíma alatti, billenőkapcsolóknak álcázott gombokért is járnak a piros pontok.

Az anyagok minősége még hagy némi kívánnivalót maga után, a műszerfal és a középkonzol burkolata nagyon kopogós, viszont jó összeszerelési minőségre utal, hogy zörejek sehonnan sem érkeznek. A magasra húzott hátsó rész miatt hasznos tolatóradarral felszerelni a Riót, hátrafelé nehézkes a kilátás, az ülések oldaltartása jó. Nem lehet panasz a lábtérre, egymás mögött normális méretű felnőttek is kényelmesen elférnek, ami ideális családi autóvá teszi a Riót. A fekete belső tér kicsit komor hangulatot áraszt, a szürke és barna néven futó árnyalatok jobb választásnak tűnnek.

A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatják!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.