Képeket egyelőre senki nem hozhatott nyilvánosságra az új kompaktról, amely átlagosan 23 százalékkal takarékosabb elődjénél. Az autó tömege száz kilogrammal csökkent, hossza 56 milliméterrel, szélessége 13 milliméterrel nőtt, magassága viszont 28 milliméterrel csökkent.
Az új Golf is megkapta a rugalmasan alakítható MQB padlólemezt, amelynek tengelytávja (a hosszúsághoz hasonlóan) 56 milliméterrel múlja felül az előd adatát. A nyomtáv elöl 8, hátul 6 milliméterrel nagyobb, a hátsó lábtér 15 milliméterrel szellősebb. Az utastér szélessége 30 milliméterrel növekedett, harminc literrel, 380-ra nőtt a csomagtartó kapacitása.
Rengeteg vezetéstámogató rendszer kerül a hetes Golfba, megjelenik a fáradtságra figyelmeztető rendszer, a sávtartó, a holttérfigyelő, a táblafelismerő és a koccanásgátló rendszer, emellett a távolságtartó tempomat és az automatikus távolsági fénnyel rendelkező aktív kanyarfényszóró is elérhető lesz. A motorkínálat nagyrészt ismerős motorokból áll majd, viszont az 1,4-es TSI motor vadonatúj fejlesztés. Teljesítménye 140 lóerő, valószínűleg ez is megkapja majd a hengerlekapcsolás funkciót (részterhelésnél, 1400-as és 4000-es fordulatszám között két henger lekapcsolódik), aminek köszönhetően az átlagfogyasztása a hétfokozatú DSG váltóval a gyár szerint csak 4,8 liter lesz.

Hamarosan találkozhat Donald Trump és Orbán Viktor