Külső
Szemből a vesékig érő fényszórókról könnyű felismerni az újdonságot, oldalról és hátulról viszont nehezebb dolgunk van, mert előbbi nézetben az elődjét, utóbbiban pedig az aktuális 5-öst idézi, szinte tökéletesen. Messze ez a legjobban kinéző BMW, ami az utóbbi pár évben kijött, bár a formája egyáltalán nem forradalmi, inkább hagyományőrző. Természetesen megnövelték a karosszériát, ez a 3-as már például nagyobb, mint az 1988-ig gyártott E28-as kódjelű 5-ös. Hossza 9,3, tengelytávolsága öt centimétert bővült, erre a hátsó utasok kényelmének növelése miatt volt szükség, mert a régi 3-as hátsó sora a legszűkebb volt a középkategóriában.
Belső
Ahogy egy BMW-től elvárható, a középkonzol elfordul a vezető felé, a vezetőülés és a kormány tökéletesen beállítható, az ülés kényelmes, a vastag kormány jó fogású. Kár, hogy a gerinctámaszért és az USB csatlakozóért is felárat kérnek, egy közel 10 milliós autóban azért ez beleférhetne az alapcsomagba. Viszont végre nem maradt le a vízhőfok-mérő, a pillanatnyi fogyasztásmérő pedig már vetített. Minden műszer jól leolvasható, és éjszaka jól is mutatnak a középen megvilágított koncentrikus körök, amelyeket dísznek belerajzoltak. Az iDrive kijelzőjén az épp használt teljesítmény és nyomaték is leolvasható. Hátul a lábtér másfél centivel, a fejtér nyolc milliméterrel lett nagyobb, de a javulás ennél sokkal többnek érződik. Az E90-esben a szűk hátsó ajtónyílás is állandó gond volt, ezen is javítottak, már tornász-múlt nélkül is ki lehet szállni. 20 literrel, 480-ra nőtt a csomagtartó, amelynek fedelét - ha megrendeltük a kulcs nélküli bejutás opciót 169 ezerért - egy láblendítéssel is ki lehet nyitni. Jelentős fejlődésen ment át a műszerfal is, a korábbi minimalista helyett egy otthonosabb, alacsonyabb és szélesebb műszerfalat kapunk, melynek anyaghasználata és összeszerelése is méltó a prémiummárkához. Szokatlanok, de ízlésesek a háromdimenziós, domború erezetű fabetétek, jó érzés megérinteni őket.
A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!