Teszt: Citroen C4 1.6 e-HDi

Éppen csak annyira lett jó autó az új C4, hogy az első frissítés után még elégedettebbek legyünk vele.

Automobil
2012. 08. 23. 6:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

Az új C4 úgy lett jó autó, hogy a külsejét tekintve visszalépés az elődhöz képest. A mostani modell tökéletesen jellegtelen, de nincs is ezzel semmi baj, mert aki villantani akar, annak ott a DS4. Furcsamód a C4 úgy tud unalmas lenni, hogy a részletmegoldásai kifejezetten szépre sikeredtek: az első fényszórók a legújabb divat szerint meredeznek, a légbeömlők is előírásszerűen nagyra vannak tátva, élek, vonalak, izgalmas domborulatok találhatók lépten-nyomon az autó testén, ám ha teszünk hátra tíz lépést, csak egy nagy gombócot látunk, ami a félhomályban akár egy Ford Focus, Opel Astra vagy valami hasonló is lehetne.

Belső

Az új C4-es kormányának közepe nem fix, hanem elforog a karimával együtt, és ha már a hagyományok kihipózásáról van szó, hiába keressük a középre helyezett digitális műszerfalat, annak is hűlt helye. Aki nem hiszi, az meg is tapogathatja a műszerfal tetejét, ott bizony csak gumiszerű műanyagot talál, amely puhaságban és minőségérzetben még a kategória etalonjának kikiáltott Golfét is veri. Az ülések mérete, formája és a szivacsok keménysége szintén a német konkurenciát idézi, remek az ergonómiájuk, így ha nem lógunk ki nagyon alul vagy fölül a konfekcióméretből, néhány pillanat alatt tökéletes vezetési pozíciót tudunk kialakítani. A fekete színű műszerfalat csak itt-ott töri meg egy-egy krómkeretbe foglalt légbeömlő, ám komornak és unalmasnak mégsem nevezhető az, amit maga előtt lát az ember, mert formai megoldások elviszik a szemet; itt egy kis hullám, ott egy rafinált ív, és máris otthonosan érezzük magunkat. Viszont a kormány fogása, az nem az igazi, Budapest-Szeged viszonylaton zsibbasztja a kezet. Magas utasoknak a lábtér és a fejtér is kevés hátul, a csomagtér élvezhetett előnyt, mert pótkerékkel is megvan 380 literes.

A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.