Külső
A 2005-ben bemutatott C-Sportlounge koncepció hangulatából merészen sokat örökölt a DS5. Szinte a jövőben érezzük magunkat mellete, az űrkomp jelleget az autó dimenzió adják. Nehéz skatulyába tuszkolni, mert széles, de a rövid túlnyúlások miatt mégis tömzsi, elsőre kombi, holott ötajtós. Ráadásul a hibrid akkupakkja miatt igen szerény 325 literes csomagtartójával még ebből a mezőnyből sem emelkedik ki. Ennyi krómdíszt ritkán látni autón, nem csíkok ezek, hanem sávok, amelyek tükrében akár a reggeli borotválkozást is elintézhetjük. A hátsó két műanyag kipufogóvég közül csak az egyik mélyén rejtőzik valódi fémcső, a hátsó szélvédő apró ablaktörlője komikus.
Belső
Pazar környezetben utazhatunk a DS5-ben. Természetesen az extravagancia függ a felszereltségi szinttől, de a legmagasabb Sport már tényleg űrhajó. Nem a bőr és fém jelenléte meghökkentő, hanem az elegy, ahogy ezek keverednek, kivételesen nem csak üres füllentés a sajtóanyagban emlegetett szoborszerűség. Előttünk puha, habos műanyagágyba szúrva ül a műszeregység, gyújtás nélkül teljesen sötétbe burkolva, mellettünk az ajtón csak a kilincs, egyéb semmi. Emiatt zavarba ejtően sok gomb került a vaskos középkonzolra, forgókapcsolóból rögtön négy is akad, nem beszélve a navigáció vezérlőpaneljéről és az összes villanyablak gombjáról. Sőt a három részre osztott panorámatető és a Head Up Display miatt a fejünk fölött még ennyi kezelőszerv várja a nyomkodást, negatívum viszont, hogy a menü szinte kezelhetetlen. A masszírozófunkcióval kényeztető puha fotel, a magas üléspozíció és a nagyméretű volán kényelmes utazóélményt ígérnek, a hátsó sorban szintén vállalható komolyabb kilométerszám. A 2,7 méteres tengelytávnak köszönhetően elegendő a lábtér, csak a tetőkárpit van vészesen közel.
A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!