Teszt: Citroen DS5 Hybrid4

Csodálatosan szép lett a Citroen DS5, igazi kuriózum. Hibrid hajtás nélkül valószínűleg még jobb autó.

Automobil
2012. 08. 19. 12:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

A 2005-ben bemutatott C-Sportlounge koncepció hangulatából merészen sokat örökölt a DS5. Szinte a jövőben érezzük magunkat mellete, az űrkomp jelleget az autó dimenzió adják. Nehéz skatulyába tuszkolni, mert széles, de a rövid túlnyúlások miatt mégis tömzsi, elsőre kombi, holott ötajtós. Ráadásul a hibrid akkupakkja miatt igen szerény 325 literes csomagtartójával még ebből a mezőnyből sem emelkedik ki. Ennyi krómdíszt ritkán látni autón, nem csíkok ezek, hanem sávok, amelyek tükrében akár a reggeli borotválkozást is elintézhetjük. A hátsó két műanyag kipufogóvég közül csak az egyik mélyén rejtőzik valódi fémcső, a hátsó szélvédő apró ablaktörlője komikus.

Belső

Pazar környezetben utazhatunk a DS5-ben. Természetesen az extravagancia függ a felszereltségi szinttől, de a legmagasabb Sport már tényleg űrhajó. Nem a bőr és fém jelenléte meghökkentő, hanem az elegy, ahogy ezek keverednek, kivételesen nem csak üres füllentés a sajtóanyagban emlegetett szoborszerűség. Előttünk puha, habos műanyagágyba szúrva ül a műszeregység, gyújtás nélkül teljesen sötétbe burkolva, mellettünk az ajtón csak a kilincs, egyéb semmi.  Emiatt zavarba ejtően sok gomb került a vaskos középkonzolra, forgókapcsolóból rögtön négy is akad, nem beszélve a navigáció vezérlőpaneljéről és az összes villanyablak gombjáról. Sőt a három részre osztott panorámatető és a Head Up Display miatt a fejünk fölött még ennyi kezelőszerv várja a nyomkodást, negatívum viszont, hogy a menü szinte kezelhetetlen. A masszírozófunkcióval kényeztető puha fotel, a magas üléspozíció és a nagyméretű volán kényelmes utazóélményt ígérnek, a hátsó sorban szintén vállalható komolyabb kilométerszám. A 2,7 méteres tengelytávnak köszönhetően elegendő a lábtér, csak a tetőkárpit van vészesen közel.

A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.