Külső
A Mercedes-Benz 2004-ben a CLS-sel megalkotta az újkori négyajtós kupé fogalmát. Bár első hallásra furcsának tűnt az ötlet, a CLS a Mercedes egyik legvitatottabb, de sikeres modellje is lett. Az ötlet olyannyira jónak bizonyult, hogy idővel más márkák is követték, így jött létre a Volkswagen Passat CC és az Audi A7-es. Hat év után most megalkották a második generációs modellt, amely az E osztály padlólemezére és műszaki megoldásaira épülve kicsit felfrissíti a Mercedes-Benz kupéválasztékát. Az új CLS már nem annyira különleges, mint az előd, a szögletes orr mellett kicsit furcsán hatnak az oldalt végigfutó lágy vonalak. A csomagtartófedél már nem lejt annyira, a hátsó lámpák meg kicsit cicababásan csajosak. Az orra kivételével nem egy férfias jelenség, méreteivel mégis tiszteletet parancsol, a formájából pedig sokan rájönnek: ez egy drága autó.
Belső
Utas szemszögből felemás érzéseket vált ki a CLS, már az sem mindegy, hol ülünk. A hangulat foghatja meg a legjobban az utasokat, a belső kialakítás tényleg ízléses és minőségi. Kicsit úgy érezhetjük magunkat, mintha éppen egy elegáns ötcsillagos szálloda szivarszobájában kellene társalognunk, a CLS nyugalmat és kifinomultságot áraszt. A térkínálat azonban csak az első utasoknál megfelelő, hátul a két különálló ülésnél a fejtér korlátozott. 180 centiméter magas embernek már kifejezetten kellemetlen ott ülni, tehát ekkor már nem javíthat a bizonyítványon a szép megmunkálás sem. Rekeszekben, ötletes tartókban nincs hiány, az 520 literes csomagtartó is elegendő lehet a négy utas összes csomagjának, de egy kicsit elnyújtott a kialakítása. Nagyon kényelmes a CLS-ben utazni, a menetzajok jelentős része is ki van rekesztve az utastérből.
A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!