Teszt: Mercedes-Benz ML 250 Bluetec 4Matic

A harmadik generációs ML fejlesztése során túl sok figyelmet kapott a komfort. Kellemes az alapdízel.

Automobil
2012. 08. 24. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Külső

Hosszabb, szélesebb és laposabb lett az autó, 4804 milliméter hosszú, 1926 milliméter széles és 4 milliméter híján 1,8 méter magas. A tengelytáv nem változott, de a nyomtávon szélesítettek a német mérnökök. A harmadik generációs modell megtartotta az 1998-ban bemutatott első generációs ML stílusjegyeit, de modern is lett. Elölről nehéz belekötni a dizájnba, de mindjárt más a véleményünk, ha oldalról nézzük az autót. Innen fura a hátsó traktus kialakítása, pedig önmagában nem sikerült rosszul a far. A D oszlop kívülről el van rejtve egy sötétített üveggel és az ötödik ajtót is szép ívekkel rajzolták meg, továbbá a lökhárítóba is jutott némi króm.

Belső

A belső is jelentősen változott, a műszerfalat áttervezték a mérnökök, ergonomikusabbak a kezelőszervek, kevesebb a gomb és magasabbra került a központi kijelző, amelyen a megújult Command rendszer látható. A BMW i-Drive kezelőjéhez hasonló forgókapcsoló került a könyöklő elejére. A kényelmi funkciók gombjait egy krómozott sorra költöztették a műszerfal közepére. Innen vezérelhető a bőrülés hűtése és fűtése, az ECO mód, vagy a parkradar kapcsolója. A négyküllős kormányt is felfrissítették, továbbra is a jobboldali bajuszkapcsoló vezérli az automataváltót, a baloldali kezelése pedig megszokást igényel. A legkisebb motorral szerelt tesztautóhoz az alap bőrülések járnak, amelyek kényelmesek és megfelelő méretűek akár 195 centiméterig is. A már említett hűtés –szellőztetés miatt a bőrbevonat perforált. A lábbal rögzíthető féknek vége, már elektromotor fogja be a hátsó kerekeket, amely magától old, ha lelépünk a fékről. A hátsó helykínálatra sem lehet panasz, a változatlan tengelytáv miatt a hátsó lábtér sem lett nagyobb, de erre nincs is szükség, így is pazar a helykínálat. Szerencsére a Mercedes-Benz fejlesztőcsapata nem akart hétszemélyes modellt készíteni az új ML-ből, így nem kell kompromisszumot kötni. Aki nagyobbra vágyna, annak ott van a GL.

A teszt folytatását autós szakportálunkon, az Automobilon olvashatja!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.