Itt az új Volkswagen Golf

Kedd este, Berlinben leplezte le a Golf hetedik generációját a Volkswagen.

Automobil
2012. 09. 05. 7:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hivatalosan is bemutatkozott a Volkswagen Golf hetedik generációja, a német gyártó jelenlegi legfontosabb modellje. Ahhoz képest, hogy a vadonatúj padlólemez mellett a karosszéria méretei is változtak, az autó az előző modell minimálisan továbbfejlesztett változatának tűnik. Kicsit modernebb, kicsit frissebb, de ahogy a sorozat történetében mindig, ezúttal is evolúció történt revolúció helyett.

Az alapokat a konszern új, moduláris padlólemeze adja, amelyre az Audi A3-as, a Seat Leon és az új Skoda Rapid is épül, a jövőben pedig szinte mindegyikhez felhasználják. Új anyagoknak köszönhetően csökkent a kompakt tömege, az 1.4 TSI változat 1150 kilós, ami 100 kilóval kevesebb, mint az ugyanilyen motorral szerelt, hatodik generációs modell. A hetes Golf 56 milliméterrel hosszabb, 28 milliméterrel alacsonyabb elődjénél, a tengelytávolság 59 milliméterrel nőtt. Ebből 14 milliméter jutott az utastér bővítésére.

Az új karosszériában jóval nagyobb hely jut a csomagoknak, 350 helyett 380 literes rekesz lapul a hátsó ülések mögött. Ismerős lehet a műszerfal és a középkonzol is, de a friss belsőről süt a minőségérzet, valószínűleg nem okoz majd csalódást. Alapfelszerelés az 5 colos érintőképernyő, de opciósan 5,8 és 8 colos is elérhető. Közepes mérettől van navigáció, ez már a kéz közeledésére is reagál, nem kell feltétlenül megnyomkodni a kijelzőt.

Opciósan a Volkswagen összes vezetéstámogató rendszere elérhető, újdonság a multicollision brake, amely a légzsák nyílását követően aktiválja a fékeket, megelőzve egy második ütközést. A futómű elöl MacPherson rendszerű, hátulra csatolt lengőkar kerül az olcsóbb modellekben, csak a drágábbak kapnak több lengőkart.

Két benzines és két dízelmotorral indul a forgalmazás, az alap az 1.2 TSI 85 lóerővel és 160 Nm-es nyomatékkal. Az 1.4 TSI motort alaposan továbbfejlesztették, a blokk már alumíniumból készül, de új a turbó és a töltőlevegő-hűtő kialakítása is. Teljesítménye 140 lóerő 250 Nm-es csúcsnyomaték mellett, 100-ra 8,4 másodperc alatt gyorsítja a Golfot. Alacsony terhelésnél két henger lekapcsol a motorban, segítve a spórolást.

A dízel kínálat az ismerős 1,6-os és kétliteres motorból áll, előbbi 105 lóerős (250 Nm), készül belőle takarékos BlueMotion kivitel is 3,2 literes fogyasztással. A nagyobb dízel 140 helyett már 150 lóerős, legnagyobb nyomatéka 320 Nm. Az 1.2 TSI kivételével minden motorhoz kérhető duplakuplungos automata váltó, a start-stop rendszer alapfelszerelés. A forgalmazás még idén novemberben elkezdődik.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.