Hoffmann Rózsa hétfőn Pécsen egy a tanárképzés megújításáról tartott konferenciát megelőző sajtótájékoztatón rámutatott, hogy amíg 2009-ben mindössze 114-en jelentkeztek természettudományos mesterképzésre, idén 675-en kérték felvételüket természettudományi tanári szakokra. „Ebben annak a visszatükröződését sejtjük, hogy a fiatalok megértették, ez olyan pálya, amelyre érdemes jönni” – jelentette ki.
Az eseményen kiosztott sajtóanyagban szerepelt, hogy a természettudományi tanári szakok tekintetében első helyen 112-en jelentkeztek fizika-, 86-an kémia-, 148-an biológia-, 176-an földrajz- és 241-en matematikatanári szakra. A szakpárosításokat figyelve a legnépszerűbb magyar-történelem szakot, amelyen 94-en szeretnének tanulni, a matematika-fizika szakpár követi 79 jelentkezéssel.
Az államtitkár a tanárképzésre, különösen a természettudományi szakokra jelentkezők száma növekedésének okát a pedagógus-életpályamodellben és annak fontos részét képező jelentős fizetésemelésben, továbbá abban a Klebelsberg-ösztöndíjban is látja, melynek keretében havi 25 ezer, de egyes kiemelt természettudományi szakok esetében akár 75 ezer forint támogatást is kaphatnak a hallgatók.
Hoffmann Rózsa felidézte: a pedagógusképzésben az egyik fontos változás az, hogy ősztől visszaáll az egyciklusú, osztatlan, kétszakos rendszer. A képzés első három évében a szakterületi követelmény azonos, a harmadik végén szétválik az általános és a középiskolai tanárképzés. Az előző összesen 4+1, az utóbbi 5+1 évig tart, a gyakorlati idő a korábbi kétszerese, egy év lesz.
Az államtitkár indoklása szerint a változtatásokra azért volt szükség, hogy a pedagógusok is azonosulni tudjanak a mindenkori társadalomnak a köznevelés rendszerével kapcsolatban megfogalmazott törekvéseivel, és kiküszöböljék a bolognai folyamatnak a tanárképzést negatívan befolyásoló hatásait. „A tanárképzés megújítására három éve készülünk. Reméljük, érzékelhető, gyors, minőségi javulást eredményez majd a köznevelés rendszerében” – fogalmazott.