Kósa: „Teljes képtelenség” politikai összefüggést keresni

Kósa Lajos, a Fidesz ügyvezető alelnöke szerint nem volt politikai orientáció a dohányboltokra kiírt pályázatok nyerteseinek kiválasztásánál.

MNO
2013. 05. 02. 16:12
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kósa Lajos szerint a „nagy számok törvényéből következik”, hogy számtalan fideszes kötődésű ember is nyert a pályázaton. A Fidesz 2010-ben nagyságrendekkel több önkormányzati képviselői és polgármesteri helyet nyert, mint az MSZP, a Jobbik vagy az LMP, ezért „sokkal több embernek valószínűleg sokkal több kapcsolata is van, és már csak véletlenszerűen is sokkal többen lehetnek ebben a listában” – mondta.

Hangsúlyozta: „teljes képtelenség” politikai összefüggést keresni; bármilyen statisztika és az ellenkezője is kimutatható az adatokból. Kis ügyességgel akár az is, hogy a vidéken élő Fradi-szurkolók nyertek a legnagyobb számban – mondta Kósa Lajos. Kijelentette: „semmifajta néven nevezhető politikai orientáció” nem volt a kiválasztásnál, több száz baloldali kötődésű ember nyert, és „nyilvánvaló jobbikos kötődésű” trafiknyertesek is vannak tucatjával.

Példákat sorolva elmondta: Dombóváron Albert Barbara Mária nyert, aki a korábbi MSZP-s dombóvári polgármester élettársa volt. Tamásiban Balassa Zoltán győzött, aki a korábbi baloldali vezetésű település alpolgármestere volt, de nyert trafikot Gyenesei István volt önkormányzati miniszter sajtósának felesége is.

Szigethalmon egy jobbikos önkormányzati képviselő, Mihályiban pedig szintén a Jobbik legfontosabb támogatója, más településeken pedig Boldvai László MSZP-s képviselő kampányvezetője, illetve Karsai József korábbi szocialista képviselő kampányfőnöke nyert – közölte.

Kérdésre válaszolva kijelentette: a Fideszben nem végeztek gyűjtést, ezek azok az adatok, amelyek „szórványosan bejöttek a pártszékházba”, ugyanakkor volt olyan is, aki azért telefonált be, mert bár „ezer éve” a Fidesznek gyűjt kopogtatócédulát, mégsem nyert trafikot.

Arra a felvetésre, hogy nyilvánosságra hozzák-e pályázatokat, Kósa Lajos azt mondta: minden pályázónak hozzá kellene járulnia adatai nyilvánosságához. Szerinte a nyilvánosságra hozatal komoly egyéni sérelmeket okozna, de ha Péterfalvi Attilának, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elnökének más az álláspontja, akkor annak megfelelően járnak el.

Korábban, április 29-én Gyulay Zsolt, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. vezérigazgatója elmondta: a dohány-kiskereskedelmi koncesszió pályázati rendszer világos feltételeket szabott a kiírásban, a pályáztatás mindenben megfelel a törvényeknek, július elsejétől pedig beindul a nemzeti dohányboltok új rendszere. Eközben a Miniszterelnökséget vezető Lázár János (Fidesz) kifejtette: a kormány célja 2010 óta az, hogy kevesebb helyen lehessen cigarettázni és nehezebben lehessen hozzájutni a dohánytermékekhez.

Korábban Lázárt lemondásra szólította fel Karácsony Gergely, a Párbeszéd Magyarországért tömörüléshez tartozó független képviselő, mert szerinte a trafiküggyel kapcsolatban a napnál is világosabb, hogy egy újabb korrupciós botrány robbant ki. „A leghatározottabban visszautasítom azokat az alaptalan vádakat, amelyeket Karácsony Gergely személyemmel kapcsolatban megfogalmazott, bár nem ért váratlanul” – írta reagálásában Lázár János.

Mesterházy Attila, az MSZP pártelnöke eközben arról beszélt, hogy a nyertesek ne tervezzenek hosszú távra a trafikkal. Arra hivatkozott, hogy a dohánypiac újraosztása a korábban meghirdetett célokkal – a kis- és közepes vállalkozások támogatásával, a tartósan munkanélküliek álláshoz juttatásával – ellentétesen történt meg, negyvenezer család megélhetését veszi el, ráadásul jogorvoslati lehetőség nélkül.

Az MSZP feljelenti Kósa Lajost, a Fidesz alelnökét reggeli nyilatkozata miatt – közölte Török Zsolt szóvivő csütörtökön délután újságírókkal.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.