A választás mellett a kémügy is sokat szerepelt a hírekben

Az EP-választás és a politikai hírek tekintetében is a közmédia jelenítette meg a legtöbb tartalmat.

NT
2014. 05. 28. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez szerdán eljuttatott elemzés szerint a európai parlamenti kampány időszakában az esti híradók tudósításainak több mint negyede az EP-választással volt kapcsolatos. A választópolgárok a pártok európai programjáról és bejelentéseiről leginkább a közszolgálati médiumokból értesülhettek – olvasható a dokumentumban.

Mint írták, a Nézőpont Intézet a TV2, RTL Klub, M1, Duna Televízió, Hír TV, ATV esti híradónak elemzését végezte el április 7. és május 25. között. Az elemzés szerint politikai hírekkel a választópolgárok legkevésbé a kereskedelmi csatornákon találkozhattak a kampányidőszakban. A TV2 híradójában 15 százalék, az RTL Klubon 18 százalék volt a politikai hírek aránya. E mutató – a korábbi tendenciákhoz hasonlóan – az M1 és a Duna Televízió híradójában volt a legmagasabb 57 és 58 százalékkal. A politikai hírek aránya az ATV műsorában 55 százalék, míg a Hír Televízió esti híradójában átlagosan 49 százalék volt.

Összesítve: a politikai hírek aránya április 7. és május 25. között 36,4 százalék volt.

A vizsgált időszak vezető témáját értelemszerűen az EP-választással kapcsolatos hírek adták, az összes tudósítás 25,9 százaléka volt e csoportba tartozó. A Nézőpont Intézet szerint az EP-választással kapcsolatos tudósítások 62,8 százalékát a közszolgálati csatornák adták, így a választópolgárok a pártok európai programjáról és bejelentéseiről leginkább a közszolgálati médiumokból értesülhettek.

Az M1 Híradója az összes EP-választással kapcsolatos tudósítás 33,7 százalékának volt a forrása, a második ebben a tekintetben a Duna Televízió volt, innen a tudósítások 29,1 százaléka származott.

A közmédiumokat a hírcsatornák követték, az ATV esti híradója adta az EP-választással kapcsolatos hírek 15,1 százalékát, majd a Hír Televízió következik 14,1 százalékos mutatóval. A csekély politikai híraktivitással rendelkező kereskedelmi csatornák értékei rendkívül alacsonyak voltak: 4-4 százalék – tehát az RTL Klub és TV2 az összes EP-választással kapcsolatos tudósítás csupán 8 százalékát adták – olvasható az elemzésben.

A vizsgált időszakban a tíz legtöbb megjelenést generáló téma közül az első helyen az EP-választás, a másodikon az április 6-ai országgyűlési választás szerepelt. Mint írták, a harmadik legtöbb megjelenést kapó témát (63 megjelenés) az MSZP belső ügyei jelentették, míg a Kovács Béla-ügy a negyedik helyre került (60 megjelenés). A Gaudi-Nagy Tamás által rendezett tüntetés 51 megjelenést, a Molnár Zsolttal és Sneider Tamássalkapcsolatos ügyek pedig 37 megjelenést eredményeztek – olvasható az elemzésben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.