Az MTI-hez szerdán eljuttatott elemzés szerint a európai parlamenti kampány időszakában az esti híradók tudósításainak több mint negyede az EP-választással volt kapcsolatos. A választópolgárok a pártok európai programjáról és bejelentéseiről leginkább a közszolgálati médiumokból értesülhettek – olvasható a dokumentumban.
Mint írták, a Nézőpont Intézet a TV2, RTL Klub, M1, Duna Televízió, Hír TV, ATV esti híradónak elemzését végezte el április 7. és május 25. között. Az elemzés szerint politikai hírekkel a választópolgárok legkevésbé a kereskedelmi csatornákon találkozhattak a kampányidőszakban. A TV2 híradójában 15 százalék, az RTL Klubon 18 százalék volt a politikai hírek aránya. E mutató – a korábbi tendenciákhoz hasonlóan – az M1 és a Duna Televízió híradójában volt a legmagasabb 57 és 58 százalékkal. A politikai hírek aránya az ATV műsorában 55 százalék, míg a Hír Televízió esti híradójában átlagosan 49 százalék volt.
Összesítve: a politikai hírek aránya április 7. és május 25. között 36,4 százalék volt.
A vizsgált időszak vezető témáját értelemszerűen az EP-választással kapcsolatos hírek adták, az összes tudósítás 25,9 százaléka volt e csoportba tartozó. A Nézőpont Intézet szerint az EP-választással kapcsolatos tudósítások 62,8 százalékát a közszolgálati csatornák adták, így a választópolgárok a pártok európai programjáról és bejelentéseiről leginkább a közszolgálati médiumokból értesülhettek.
Az M1 Híradója az összes EP-választással kapcsolatos tudósítás 33,7 százalékának volt a forrása, a második ebben a tekintetben a Duna Televízió volt, innen a tudósítások 29,1 százaléka származott.
A közmédiumokat a hírcsatornák követték, az ATV esti híradója adta az EP-választással kapcsolatos hírek 15,1 százalékát, majd a Hír Televízió következik 14,1 százalékos mutatóval. A csekély politikai híraktivitással rendelkező kereskedelmi csatornák értékei rendkívül alacsonyak voltak: 4-4 százalék – tehát az RTL Klub és TV2 az összes EP-választással kapcsolatos tudósítás csupán 8 százalékát adták – olvasható az elemzésben.
A vizsgált időszakban a tíz legtöbb megjelenést generáló téma közül az első helyen az EP-választás, a másodikon az április 6-ai országgyűlési választás szerepelt. Mint írták, a harmadik legtöbb megjelenést kapó témát (63 megjelenés) az MSZP belső ügyei jelentették, míg a Kovács Béla-ügy a negyedik helyre került (60 megjelenés). A Gaudi-Nagy Tamás által rendezett tüntetés 51 megjelenést, a Molnár Zsolttal és Sneider Tamással kapcsolatos ügyek pedig 37 megjelenést eredményeztek – olvasható az elemzésben.