A választás mellett a kémügy is sokat szerepelt a hírekben

Az EP-választás és a politikai hírek tekintetében is a közmédia jelenítette meg a legtöbb tartalmat.

NT
2014. 05. 28. 16:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez szerdán eljuttatott elemzés szerint a európai parlamenti kampány időszakában az esti híradók tudósításainak több mint negyede az EP-választással volt kapcsolatos. A választópolgárok a pártok európai programjáról és bejelentéseiről leginkább a közszolgálati médiumokból értesülhettek – olvasható a dokumentumban.

Mint írták, a Nézőpont Intézet a TV2, RTL Klub, M1, Duna Televízió, Hír TV, ATV esti híradónak elemzését végezte el április 7. és május 25. között. Az elemzés szerint politikai hírekkel a választópolgárok legkevésbé a kereskedelmi csatornákon találkozhattak a kampányidőszakban. A TV2 híradójában 15 százalék, az RTL Klubon 18 százalék volt a politikai hírek aránya. E mutató – a korábbi tendenciákhoz hasonlóan – az M1 és a Duna Televízió híradójában volt a legmagasabb 57 és 58 százalékkal. A politikai hírek aránya az ATV műsorában 55 százalék, míg a Hír Televízió esti híradójában átlagosan 49 százalék volt.

Összesítve: a politikai hírek aránya április 7. és május 25. között 36,4 százalék volt.

A vizsgált időszak vezető témáját értelemszerűen az EP-választással kapcsolatos hírek adták, az összes tudósítás 25,9 százaléka volt e csoportba tartozó. A Nézőpont Intézet szerint az EP-választással kapcsolatos tudósítások 62,8 százalékát a közszolgálati csatornák adták, így a választópolgárok a pártok európai programjáról és bejelentéseiről leginkább a közszolgálati médiumokból értesülhettek.

Az M1 Híradója az összes EP-választással kapcsolatos tudósítás 33,7 százalékának volt a forrása, a második ebben a tekintetben a Duna Televízió volt, innen a tudósítások 29,1 százaléka származott.

A közmédiumokat a hírcsatornák követték, az ATV esti híradója adta az EP-választással kapcsolatos hírek 15,1 százalékát, majd a Hír Televízió következik 14,1 százalékos mutatóval. A csekély politikai híraktivitással rendelkező kereskedelmi csatornák értékei rendkívül alacsonyak voltak: 4-4 százalék – tehát az RTL Klub és TV2 az összes EP-választással kapcsolatos tudósítás csupán 8 százalékát adták – olvasható az elemzésben.

A vizsgált időszakban a tíz legtöbb megjelenést generáló téma közül az első helyen az EP-választás, a másodikon az április 6-ai országgyűlési választás szerepelt. Mint írták, a harmadik legtöbb megjelenést kapó témát (63 megjelenés) az MSZP belső ügyei jelentették, míg a Kovács Béla-ügy a negyedik helyre került (60 megjelenés). A Gaudi-Nagy Tamás által rendezett tüntetés 51 megjelenést, a Molnár Zsolttal és Sneider Tamással kapcsolatos ügyek pedig 37 megjelenést eredményeztek – olvasható az elemzésben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.