„A reklámadó a sajtószabadság végét jelentené”

„Attól kezdve, hogy keresztülviszik ezt az adóztatást, nincs többé sajtószabadság Magyarországon” – mondta Andreas Rudas.

MNO
2014. 06. 06. 12:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Attól kezdve, hogy keresztülviszik ezt az adóztatást, nincs többé sajtószabadság Magyarországon” – mondta Andreas Rudas a német üzleti lap pénteki számában megjelent beszámoló szerint.

Az RTL Klub országos kereskedelmi televíziót üzemeltető RTL Magyarország anyavállalatának régiós vezetője hozzátette: a tervezett reklámadó „kísérlet arra, hogy diktatórikus intézkedések nélkül korlátozzák a sajtószabadságot”.

Megjegyezte: „nem fordulhat elő, hogy ne legyen független sajtó egy Európa közepén fekvő országban”. Andreas Rudas úgy vélte, hogy a tervezett adóteher „egyértelműen az RTL-t célozza”.

A társaság azonban nem tér ki a konfliktus elől és nem kíván megválni magyarországi érdekeltségétől – mondta a luxembourgi központú, a német Bertelsmann többségi tulajdonában álló RTL Csoport térségi vezetője, kiemelve, hogy „eszünk ágában sincs elhagyni Magyarországot”.

Pénteken lapok sora jelent meg üres oldallal a reklámadó tervezett bevezetése elleni tiltakozásképp. A nyomtatott sajtótermékek az előzetes jelzések szerint pénteken üres oldallal fejezték ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat. (A Népszava már csütörtökön demonstrált, az újság 9. oldala fehér színnel jelent meg.) A nyomtatott sajtótermékek közül az akcióhoz csatlakozott például a Magyar Nemzet, a Népszabadság, a Népszava, a Blikk, a Metropol, illetve a HVG, a Magyar Narancs és a 168 Óra.

Csütörtökön este negyed 8 és fél 8 között televíziós csatornák elsötétítéssel, rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával demonstráltak. A csatlakozó online médiumok negyedórán keresztül szintén egy tiltakozó szöveget helyeztek el oldalukon. Az MNO-n itt találja a tiltakozást. A tiltakozó tévécsatornák között volt az RTL, a TV2, a Hír TV és az ATV. A rádiók sorában volt a Class FM, az InfoRádió, a Lánchíd Rádió és a Gazdasági Rádió.

A Magyar Reklámszövetség kedden kezdeményezte, hogy a médiavállalatok és a szakmai szervezetek a következő parlamenti ülésnap előtt elsötétítéssel, fehér vagy fekete lap megjelentetésével fejezzék ki tiltakozásukat a reklámadó ellen. A szövetség honlapján olvasható tájékoztatás szerint a kezdeményezéshez csütörtök estig 20 tévécsatorna, 12 rádió, 11 nyomtatott sajtótermék és 78 online felület csatlakozott.

A fideszes L. Simon László hétfőn terjesztette be az Országgyűlés elé törvényjavaslatát a reklámadó bevezetéséről. A javaslat különböző adósávokban határozza meg a reklámbevételek adóját, amelyeket félmilliárd forintos árbevételig 0 százalékos adó terhel, a 20 milliárd forintot meghaladókat azonban már 40 százalékos. A törvény, amely már 2014-re is megállapítana adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lépne hatályba.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.